နီဝရဏတရားဆိုတာ မဂ္ဖိုလ္ကို (မရေအာင္) ပိတ္ပင္တားဆီး ဖံုးလႊမ္းတားတဲ့တရားလို႔မွတ ္၊ နီဝရဏတရားမွာ"ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ထိနမိဒၶ၊ ဥဒၶစၥ၊ ကုကၠဳစၥ၊ ဝိစိကိစာၦ"လို႔ ၅-ပါးရွိတယ္။ ဒီ နီဝရဏတရား ၅-ပါးကဝင္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္လိ ု႔ရွိရင္ ခႏၶာထဲဉာဏ္စိုက္ ႐ႈျငားေသာ္လည္းပဲ၊ ခႏၶာထဲမွာရွိတဲ့ျဖစ္ပ်က္=အန ိစၥသေဘာကို
မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ မျမင္ေတာ့ ခႏၶာအရွိနဲ႔ ဉာဏ္အသိ မလိုက္ေတာ့
မဂ္ဖိုလ္မရႏိုင္ဘူး၊ မဂ္ဖိုလ္မရေတာ့ သံသရာတေလွ်ာက္လံုးမွာ တဒိုင္းဒိုင္းေျပးေနရတာေပါ့၊ ဒုကၡစက္ရဟတ္ႀကီး ခ်ာခ်ာလည္ေနရတာ
ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီနီဝရဏတရား ၅-ပါးကို မိမိဉာဏ္အေပၚ မဖံုးလႊမ္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးဖယ္ရွားပစ္မွ သာလွ်င္
ခႏၶာထဲရွိ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥေတြကို ျမင္ႏိုင္ၿပီး မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရ၍ မိမိ၏ခႏၶာ
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္လို႔ ဒုကၡခမ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းသြားမယ္။
စိတ္ဝိညာဏ္ဟာ ၆-မ်ိဳးရွိတယ္၊ ဆိုင္ရာဝတၱဳ႐ုပ္အသီးသီးမွာ မွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ စကၠဳဝိဉာဏ္စိတ္က မ်က္လံုးမွာေပၚတယ္ ၊ ေသာတဝိဉာဏ္စတ္၊ ဃာနဝိဉာဏ္စိတ္၊ ဇိဝွာဝိဉာဏ္စိတ္၊ ကာယဝိဉာဏ္စိတ္ တို႔ဟာလဲ့ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ အသီးသီးမွာေပၚတယ္၊ မေနာဝိညာဏ္စိတ္ကေတာ့ ဟဒယ႐ုပ္ေခၚတဲ့ ႏွလံုးေသြးထဲမွာေပၚတယ္ ၊ ဒီစိတ္ဟာ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရတိုက္ဆိုင္တဲ့ အခါမွာဖ်တ္ခနဲ႔ဖ်တ္ခနဲ႔ ေပၚလာရတယ္၊ ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးဟာအသစ္အသစ ္ျဖစ္ၿပီး အၿမဲေျပာင္းလဲေနတယ္၊ ႏွလံုးေသြးကျဖဴေနရင္ ၾကည္ေနရင္ဒီမွာေပၚတဲ့စိတ္ကလ ဲၾကည္လင္ေနၿပီး ဉာဏ္ပညာကဘလဲ ထိုးထြင္သိေတာ့့တာပဲ၊ အကယ္၍ႏွလံုးေသြးက
ေနာက္ေနရင္ဒီအထဲမွာေပၚတဲ့စိ တ္ကလဲ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ျဖစ္ေနေတာ့၊ ဉာဏ္ကထိုးတြင္ၿပီးမသိႏိုင္ေ တာ့ဘူး၊ ဒီေတာ့ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ နီဝဏတရားေတြက ဝင္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္လို႔ရွိရ င္၊ စိတ္ဟာမၾကည္မလင္ေနာက္ေတာက္ေ တာက္ျဖစ္ၿပီး ဉာဏ္ကထိုးထြင္းမသိႏိုင္ေတာ့ ဘူး၊ ဒီနီဝရဏအေၾကာင္းကို ပဥၥကနိပါတ္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္မွာလာတဲ့
ဝတၳဳနဲ႔တကြရွင္းျပမယ္၊ ဘုရားရွင္ဟာ စမၸာနဂိုရ္ျပည္မွာ သီတင္းသံုးေနတယ္၊
သဂၤါရဝဆိုတဲ့ သတို႔သားတစ္ေယာက္ဟာ ဘုရားရွင္ဆီလာၿပီး
တပည့္ေတာ္ပုဏၰားထံုးစံအတိုင ္းေဗဒင္က်မ္းဂန္ေတြညညရြတ္ဖတ ္သရဇၥ်ာယ္တဲ့အခါ၊ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္လံုးမွသတိမရဘူးး အကုန္ေမ့
ကုန္တယ္ဘုရား၊ တစ္ခါတစ္ေလက်ျပန္ေတာ့ ရၿပီးသားစာေတြမျပင္ မရေသးတာေတြေတာင္ ဉာဏ္ထဲမွာထင္လာပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရားလို႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္၊ ဒီေတာ့ ဘုရားက ငါရွင္းျပမယ္ကြာဆိုၿပီး ဥပမာကေလးနဲ႔ဒီလိုရွင္းျပလို က္တယ္။
၁)ခြက္တစ္ခုထဲမွာၾကည္ေနတဲ့ေ ရကိုထည့္လိုက္၊ ေနာက္ဒီေရထဲကိုေဆးနီ ေဆးဝါ ေဆးျပာေတြေရာထည့္လိုက္။ေရကိ ုၿငိမ္ေအာင္ထားၿပီး မင္းမ်က္ႏွာဟပ္ၾကည့္လိုက္စမ ္း၊
မ်က္ႏွာရိပ္ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏိုင္ပါမလား၊ မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီလိုပဲ
နဂိုစိတ္ (ဘဝင္စိတ္) ဟာၾကည္ေနတယ္၊ သူ႔မွိရာႏွလံုးေသြးဟာလဲ ၾကည္ေနတယ္၊
ဒီႏွလံုးေသြးအၾကည္ထဲမွာ ေလာဘစိတ္ကေလး ဝင္လာ ေပၚလာလို႔ရွိရင္၊
စိတ္ဟာေနာက္က်ိသြားၿပီး သိၿပီးသားစာေတြေတာင္ မမွတ္မိမသိႏိုင္ေတာ့ဘူး၊
ဒီမွာလဲ ဝိပႆနာအားထုတ္ရာမွာလဲ ထိုအတူပဲ
သားသမီးအတြက္စီးပြားေရးအတြက ္
ေလာဘစိတ္ဝင္လာရင္ ခႏၶာထဲမွာ နဂိုကရွိေနတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱအသုဘ၊
ဒုကၡသစၥာရိပ္ေတြကို ဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္တဲ့ အခါမွာ မသိမျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊
ဒီေတာ့ေရထဲမွာရွိတဲ့ေဆးနီ၊ ေဆးဝါ၊ ေဆးျပာေတြ ဖယ္ပစ္ၿပီး
ေရၿငိမ္ေအာင္ထားၿပီး မ်က္ႏွာဟပ္ၾကည့္မွ မ်က္ႏွာရိပ္ကို
ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္သလိ ု၊
ဒီေပၚလာတဲ့ေလာဘစိတ္ကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္၊
အဲဒါဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ မိမိ႐ႈေနတဲ့ မူလကမၼ႒ာန္းကို ျပန္ေကာက္ၿပီး
ခႏၶာဉာဏ္စိုက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာထဲမွာ နဂိုရွိေနတဲ့
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အသုဘ၊ ဒုကၡသစၥာအရိပ္ေတြ တစ္ခုခုဟာ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္တယ္ ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို ႔ခႏၶာထဲ့ဉာဏ္စိုက္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္႐ႈလို႔ မျမင္တာဟာ ဒီေလာဘစိတ္ကဝင္႐ႈပ္လို႔မျမင ္ရတာ၊ ဒီေတာ့ေလာဘစိတ္ဝင္လာရင္သူ႔က ို အရင္ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးဖယ္ရွားပ စ္ၿပီးမွ မူလကမၼ႒ာန္းကို ျပန္ေကာက္ၿပီး႐ႈပါ၊ ဒါမွျဖစ္ပ်က္ အနိစၥေတြျမင္လာမယ္။
(၂) ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ေဒါသပဲ၊ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေနရင္ ႏွလံုးေသြးဟာ ပြက္ပြက္ဆူေနတာပဲ၊ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ေရေႏြးထဲကို မ်က္ႏွာရိပ္ဟပ္ၾကည့္ပါ၊ ေရက ပြက္ပြက္ဆူေနၿပီးအခိုးေတြထေ နေတာ့ မ်က္ႏွာရိပ္မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီလိုပဲေဒါသစိတ္ဝင္႐ႈပ္ေနတဲ ့အခါ နဂိုရထားတဲ့စာေတြေတာင္အကုန္ ေမ့သြားရတယ္၊ ဒီမွာလဲဝိပႆနာ႐ႈတဲ့ ေနရာမွာလဲ ေဒါသစိတ္ျဖစ္တဲ့အခါခႏၶာကိုယ ္ထဲကို ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ပါ၊ ခႏၶာမွာရွိတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အသုဘ၊ ဒုကၡသစၥာႀကီးကိုဘယ္ေတာ့မွမျ မင္ႏိုင္ဘူး၊ ေဒါသဆိုတဲ့ေရဆူၿပီး အခိုးထေနတာကိုဒီေတာ့ေရအခိုး ၿငိမ္ေအာင္ေရေအးေရၿငိမ္ေအာင ္ထားၿပီး မ်က္ႏွာရိပ္ဟပ္ၿပီးၾကည့္ေတာ ့ မ်က္ႏွာရိိပ္ျမင္ရသ
လိုဒီေပၚလာတဲ့ေဒါသကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး အရင္ဖယ္ပစ္ရမယ္၊ ဒီလုိဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ မူလကမၼ႒ာန္းကိုျပန္ေကာက္၊ ဒီလို႐ႈေတာ့မွ ခႏၶာထဲမွာရွိတဲ့ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥေတြကို ျမင္လာလိမ့္မယ္။
(၃) တတိယ အခ်က္က ထိနမိဒၶပဲ၊ ထိနမိဒၶဆိုတာကိုယ္စိတ္ကိုကိ ုယ္မႏိုင္တာငိုက္မ်ည္းသြားတ ာ ၊ေရကန္ ထဲကေရျပင္မွာ ေမွာ္ေတြဖံုးအုပ္ေနတဲ့အခါ ၊ မ်က္ႏွာကိုဟပ္ၾကည့္ရင္မ်က္ႏ ွာရိပ္ကိုမျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီလိုပဲ
ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးထဲမွာ ထိနမိဒၶ၊ ငိုက္မ်ည္းတဲ့စိတ္ကဝင္ေရာက္ ေႏွာက္ယွက္ေနရင္ရၿပီးသားစာေ တြ
ေမ့မွာပဲ၊ အခု ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့ေနရာမွာလဲ ထိနမိဒၶဆိုတဲ့ ငိုက္မ်ည္းတဲ့စိတ္က ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးမွာဝင္
ေရာက္ ဖံုးလႊမ္းေနရင္ဉာဏ္ဝင္ခြင့္ မရလို႔ ခႏၶာထဲရွိတဲ့ျဖစ္ပ်က္အနိစၥေ တြ မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ဖံုးေနတဲ့ေမွာ္
ေတြဖယ္ရွားပစ္ၿပီး မ်က္ႏွာရိပ္ကိုဟပ္ၾကည့္မွ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ရမယ္၊ ဒီမွာလဲ ဉာဏ္ေပၚမွာဖံုးေနတဲ့
ထိနမိဒၶကိုအရင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး ဟဒယဝတၳဳ ႏွလုံးေသြးမွ ဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ႐ႈေနတဲ့မူလ ကမၼ႒ာန္းကို ျပန္
ေကာက္ပါ၊ ဒီေတာ့မိမိ႐ႈေနတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥေတြထင္ျမင္လာမယ္။
(၄) စတုတၳအခ်က္က ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥျဖစ္တယ္၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥဆိုတာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာ စိတ္မၿငိမ္တာ၊ ထားရာ
မွာမေနတာဘဲ။ ေရကန္ထဲကေရဟာေလတိုက္ခတ္လို႔ လႈပ္ေနတဲ့အခါ မ်က္ႏွာရိပ္ကိုဟပ္ၾကည့္ပါ၊ မ်က္ႏွာ
ရိပ္ကိုမျမင္ရဘူး၊ ဒီမွာလဲ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာလဲ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္လႈပ္ရွားေနတဲ့ အခါ ဝိပႆနာ႐ႈရင္ ခႏၶာထဲရွိတဲ့
အနိစၥေတြကိုမျမင္ႏိုင္းဘူး၊ ေရကိုၿငိမ္ေအာင္လုပ္ၿပီး မ်က္ႏွာရိပ္ဟပ္ၾကည့္မွျမင္ရ တယ္၊ ဒီမွာလဲ ပ်ံ႕လြင့္ေန
တဲ့စိတ္ကို္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးဖယ္ရွားပစ္ပါ ၊ ၿပီးမွမူလကမၼ႒ာန္းကိုျပန္ေက ာက္ၿပီး ႐ႈရင္ခႏၶာထဲရွိတဲ့ျဖစ္ပ်က္အ နိစၥ
ေတြကိုျမင္ႏိုင္တယ္၊ ထို႔အျပင္ ကုကၠဳစၥဟာအေရးႀကီးလို႔ အထူးရွင္းျပပါဦးမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ငယ္စဥ္တုန္းက
မသိမလိမၼာလို႔ မိုက္ခဲ့တာေတြကိုေတြးၿပီး ပူမေနနဲ႔၊ ေၾကာက္လန္႔မေနနဲ႔၊ ငယ္တုန္းကမိုက္ခဲ့တာေတြကို
ႏွလံုးသြင္းေနရင္ ဒါမဂ္တားဖိုလ္တားျဖစ္တယ္၊ ငယ္ငယ္တုန္းကစၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္လိမၼာတဲ့ အမ်ိဳးလို႔
မရွိပါဘူး၊ အနည္းနဲ႔အမ်ား မိုက္မွားခဲ့တဲ့လူေတြမ်ားပါ တယ္၊ဒါေတြေတြးမေနနဲ႔၊ ေတြးေနရင္ ကုကၠဳစၥျဖစ္ၿပီး
ဝိပႆနာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တယ္၊ ဒီေတာ့ကုကၠဳစၥစိတ္ေတြလာရင္ျ ဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး၊ ဖယ္ရွားပစ္ပါ၊
ဘုရားရွင္လက္ထက္ကလူဆိုးႀကီး ေတြ မဂ္ဖိုလ္ရသြားၾကတာရွိခဲ့သား ပဲ၊ ၿပီးေတာ့ေသခါနီးမွာ ကုကၠဳစၥစိတ္
ေတြျဖစ္ရင္ တိရစာၦန္ျဖစ္တတ္တယ္၊ ၿပိတၱာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေသနည္းသင္ေပးေနရတာ၊
ေသခါနီးရင္ ကိုယ္ခႏၶာကိုျဖစ္ပ်က္႐ႈေပးပ ါ သားသမီး ပစၥည္းဥစၥာေတြအတြက္စိတ္မခ်တ ာစြဲလမ္းတာေတြ
လာရင္ ၿပိတၱာနဲ႔ တိရစာၦန္ျဖစ္တတ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာလုပ္တဲ့အခါ ေရွးက ဒုစ႐ုိက္မႈေတြကို မေတြး
ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈဖယ္ရွားပစ္ၿပီး မိမိ႐ႈေနတဲ့ မူလကမၼ႒ာန္းကိုသာ စိုက္စိုက္မတ္မတ္ ႐ႈသြားရမယ္။
(၅) ပဥၥမအခ်က္ ဝိစိကိစာၦျဖစ္တယ္၊ ဝိစိကိစာၦဆိုတာသံသယရွိတာ၊ ဘုရား တရား သံဃာအေပၚ သံသယ
ရွိမႈ၊ မိမိက်င့္ေနတဲ့ ဝိပႆနာအက်င့္ေပၚမွာ သံသယရွိမႈေတြဟာ မဂ္တားဖိုလ္တားပဲ၊ မိမိဉာဏ္မမီတာေတြ
ကို စဥ္းစားၿပီး သံသယျဖစ္ေနရင္ ဒါအႏၱရာယ္တစ္ခုပဲ သဒၶါကိုေရွ႕သြားျပဳၿပီးတျဖည ္းျဖည္း ဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္
သြားမွသာ အမွန္ေရာက္ႏိုင္တာ၊ ဒီေတာ့ ေတြးေတာယံုမွား သံသယစိတ္ေတြဝင္လာရင္ ဒါကိုျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး
ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္္၊ ဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ မိမိ႐ႈေနတဲ့ မႈလကမၼ႒ာန္းကိုျပန္ေကာက္၊ ေရကန္ထဲကေရေတြအနယ္
ထေနရင္ မ်က္ႏွာရိပ္မထင္ႏိုင္ဘူး၊ အနယ္ေတြဖယ္ရွားပစ္မွ မ်က္ႏွာရိပ္ထင္ႏိုင္တယ္၊ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာလဲ
ဝိစိကိစာၦေတြဝင္႐ႈပ္လာရင္ ခႏၶာအရွိကို ဉာဏ္မ်က္စိကမျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ဒီဝိစိကိစာၦကို ဖယ္ရွားပစ္မွ
သာ ခႏၶာအရွိနဲ႔ ဉာဏ္အသိကိုက္မယ္၊ ခႏၶာထဲမွာရွိတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြကိုေတြ႔ျမင္ႏိုင္မယ္ ။ ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီနီဝရဏတရား ၅-ပါးကို မိမိဉာဏ္အေပၚ မဖံုးလႊမ္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးဖယ္ရွားပစ္မွ
စိတ္ဝိညာဏ္ဟာ ၆-မ်ိဳးရွိတယ္၊ ဆိုင္ရာဝတၱဳ႐ုပ္အသီးသီးမွာ မွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ စကၠဳဝိဉာဏ္စိတ္က မ်က္လံုးမွာေပၚတယ္ ၊ ေသာတဝိဉာဏ္စတ္၊ ဃာနဝိဉာဏ္စိတ္၊ ဇိဝွာဝိဉာဏ္စိတ္၊ ကာယဝိဉာဏ္စိတ္ တို႔ဟာလဲ့ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ အသီးသီးမွာေပၚတယ္၊ မေနာဝိညာဏ္စိတ္ကေတာ့ ဟဒယ႐ုပ္ေခၚတဲ့ ႏွလံုးေသြးထဲမွာေပၚတယ္ ၊ ဒီစိတ္ဟာ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရတိုက္ဆိုင္တဲ့ အခါမွာဖ်တ္ခနဲ႔ဖ်တ္ခနဲ႔ ေပၚလာရတယ္၊ ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးဟာအသစ္အသစ
ေနာက္ေနရင္ဒီအထဲမွာေပၚတဲ့စိ
ကုန္တယ္ဘုရား၊ တစ္ခါတစ္ေလက်ျပန္ေတာ့ ရၿပီးသားစာေတြမျပင္ မရေသးတာေတြေတာင္ ဉာဏ္ထဲမွာထင္လာပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရားလို႔
၁)ခြက္တစ္ခုထဲမွာၾကည္ေနတဲ့ေ
သားသမီးအတြက္စီးပြားေရးအတြက
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အသုဘ၊ ဒုကၡသစၥာအရိပ္ေတြ တစ္ခုခုဟာ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္တယ္
(၂) ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ေဒါသပဲ၊ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေနရင္ ႏွလံုးေသြးဟာ ပြက္ပြက္ဆူေနတာပဲ၊ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ေရေႏြးထဲကို
လိုဒီေပၚလာတဲ့ေဒါသကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး အရင္ဖယ္ပစ္ရမယ္၊ ဒီလုိဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ မူလကမၼ႒ာန္းကိုျပန္ေကာက္၊ ဒီလို႐ႈေတာ့မွ ခႏၶာထဲမွာရွိတဲ့ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥေတြကို ျမင္လာလိမ့္မယ္။
(၃) တတိယ အခ်က္က ထိနမိဒၶပဲ၊ ထိနမိဒၶဆိုတာကိုယ္စိတ္ကိုကိ
ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးထဲမွာ ထိနမိဒၶ၊ ငိုက္မ်ည္းတဲ့စိတ္ကဝင္ေရာက္
ေမ့မွာပဲ၊ အခု ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့ေနရာမွာလဲ ထိနမိဒၶဆိုတဲ့ ငိုက္မ်ည္းတဲ့စိတ္က ဟဒယဝတၳဳႏွလံုးေသြးမွာဝင္
ေရာက္ ဖံုးလႊမ္းေနရင္ဉာဏ္ဝင္ခြင့္
ေတြဖယ္ရွားပစ္ၿပီး မ်က္ႏွာရိပ္ကိုဟပ္ၾကည့္မွ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ရမယ္၊ ဒီမွာလဲ ဉာဏ္ေပၚမွာဖံုးေနတဲ့
ထိနမိဒၶကိုအရင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး ဟဒယဝတၳဳ ႏွလုံးေသြးမွ ဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ႐ႈေနတဲ့မူလ
ေကာက္ပါ၊ ဒီေတာ့မိမိ႐ႈေနတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥေတြထင္ျမင္လာမယ္။
(၄) စတုတၳအခ်က္က ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥျဖစ္တယ္၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥဆိုတာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာ စိတ္မၿငိမ္တာ၊ ထားရာ
မွာမေနတာဘဲ။ ေရကန္ထဲကေရဟာေလတိုက္ခတ္လို႔
ရိပ္ကိုမျမင္ရဘူး၊ ဒီမွာလဲ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာလဲ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္လႈပ္ရွားေနတဲ့
အနိစၥေတြကိုမျမင္ႏိုင္းဘူး၊
တဲ့စိတ္ကို္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးဖယ္ရွားပစ္ပါ
ေတြကိုျမင္ႏိုင္တယ္၊ ထို႔အျပင္ ကုကၠဳစၥဟာအေရးႀကီးလို႔ အထူးရွင္းျပပါဦးမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ငယ္စဥ္တုန္းက
မသိမလိမၼာလို႔ မိုက္ခဲ့တာေတြကိုေတြးၿပီး ပူမေနနဲ႔၊ ေၾကာက္လန္႔မေနနဲ႔၊ ငယ္တုန္းကမိုက္ခဲ့တာေတြကို
ႏွလံုးသြင္းေနရင္ ဒါမဂ္တားဖိုလ္တားျဖစ္တယ္၊ ငယ္ငယ္တုန္းကစၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္လိမၼာတဲ့ အမ်ိဳးလို႔
မရွိပါဘူး၊ အနည္းနဲ႔အမ်ား မိုက္မွားခဲ့တဲ့လူေတြမ်ားပါ
ဝိပႆနာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တယ္၊ ဒီေတာ့ကုကၠဳစၥစိတ္ေတြလာရင္ျ
ဘုရားရွင္လက္ထက္ကလူဆိုးႀကီး
ေတြျဖစ္ရင္ တိရစာၦန္ျဖစ္တတ္တယ္၊ ၿပိတၱာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေသနည္းသင္ေပးေနရတာ၊
ေသခါနီးရင္ ကိုယ္ခႏၶာကိုျဖစ္ပ်က္႐ႈေပးပ
လာရင္ ၿပိတၱာနဲ႔ တိရစာၦန္ျဖစ္တတ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာလုပ္တဲ့အခါ ေရွးက ဒုစ႐ုိက္မႈေတြကို မေတြး
ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈဖယ္ရွားပစ္ၿပီး မိမိ႐ႈေနတဲ့ မူလကမၼ႒ာန္းကိုသာ စိုက္စိုက္မတ္မတ္ ႐ႈသြားရမယ္။
(၅) ပဥၥမအခ်က္ ဝိစိကိစာၦျဖစ္တယ္၊ ဝိစိကိစာၦဆိုတာသံသယရွိတာ၊ ဘုရား တရား သံဃာအေပၚ သံသယ
ရွိမႈ၊ မိမိက်င့္ေနတဲ့ ဝိပႆနာအက်င့္ေပၚမွာ သံသယရွိမႈေတြဟာ မဂ္တားဖိုလ္တားပဲ၊ မိမိဉာဏ္မမီတာေတြ
ကို စဥ္းစားၿပီး သံသယျဖစ္ေနရင္ ဒါအႏၱရာယ္တစ္ခုပဲ သဒၶါကိုေရွ႕သြားျပဳၿပီးတျဖည
သြားမွသာ အမွန္ေရာက္ႏိုင္တာ၊ ဒီေတာ့ ေတြးေတာယံုမွား သံသယစိတ္ေတြဝင္လာရင္ ဒါကိုျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး
ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္္၊ ဖယ္ရွားပစ္ၿပီးမွ မိမိ႐ႈေနတဲ့ မႈလကမၼ႒ာန္းကိုျပန္ေကာက္၊ ေရကန္ထဲကေရေတြအနယ္
ထေနရင္ မ်က္ႏွာရိပ္မထင္ႏိုင္ဘူး၊ အနယ္ေတြဖယ္ရွားပစ္မွ မ်က္ႏွာရိပ္ထင္ႏိုင္တယ္၊ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာလဲ
ဝိစိကိစာၦေတြဝင္႐ႈပ္လာရင္ ခႏၶာအရွိကို ဉာဏ္မ်က္စိကမျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ဒီဝိစိကိစာၦကို ဖယ္ရွားပစ္မွ
သာ ခႏၶာအရွိနဲ႔ ဉာဏ္အသိကိုက္မယ္၊ ခႏၶာထဲမွာရွိတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြကိုေတြ႔ျမင္ႏိုင္မယ္
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
No comments:
Post a Comment