Search This Blog

Monday, June 28, 2010

ကိုယ္.ကိုယ္ကိုမဖ်က္ႀကႏွင္. + ၾကီးပြားခ်မ္းသာလိုပါလွ်င္ (ေဝဘူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

ကိုယ္.ကိုယ္ကိုမဖ်က္ႀကႏွင့္

ၿမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ. တရားကို သူ.အတိုင္းမထာဘဲ နည္းနည္းေလာက္ ႏုတ္ထားလိုက္
မယ္ဗ်ာ.။ ဒါမွမဟုတ္ နည္းနည္းကေလးအပိုထည္.ထားလိုက္ မယ္ဆိုပါေတာ. အဲဒါဟာ
သာသနာၿပဳတာလား။ဖ်က္တာလား။ဖ်က္တာပါဘုရား။ အဲသလိုဖ်က္ေတာ. သာသနာကပ်က္
သြားမွာတဲ.လား၊ အဲသလိုဖ်က္တဲ.လူမွာ ပ်က္သလား။ ဖ်က္တဲ.လူပဲ ပ်က္မွာပါဘုရား။ ေအး...ဗ်ာ ဘုရားက ဒီလိုပါဆိုရင္ ဒီအတိုင္းသာလုပ္ဗ်ာ.။ ကိုယ္.ကိုယ္ကိုမဖ်က္ႀကႏွင္.

(၁၉၇၃ ဧၿပီလ ၂၀ ရက္ေန. နံနက္၁၀ နာရီ အင္းႀကင္ပင္ရိပ္သာတြင္ေဟာခ်က္မွ)



ၾကီးပြားခ်မ္းသာလိုပါလွ်င္

ဒို. ဘုရားသာသနာက ေနပူေအာင္လုပ္လို.လဲရတယ္၊ မိုးရြာေအာင္ လုပ္လိုလဲရတယ္၊ လူ
လာေအာင္ လုပ္လို.လဲၿဖစ္တယ္၊ လူမလာေအာင္ လုပ္လို.လဲၿဖစ္တယ္၊ သစ္ပင္ရွိရင္ ဆြမ္းရွိတယ္။
မင္းတို.ဘုုရားႀကည္.ညိဳတာက မတည္.တဲ.သူငယ္ခ်င္း အိမ္အလည္လာ သေလာက္မွ မႀကည္
ညိဳလို. မင္းတို.မွာ ဘာအက်ိဳးထူးမွ မခံစားရဘူး။

မတည္.တဲ.သူငယ္ခ်င္းလာရင္ ကိုယ္ကမေခၚခ်င္ေတာင္မွ စားခ်ိန္က်ရင္ ဟိုေကာင္ ေကြ်းလိုက္ဆိုၿပီး မင္းတို.ဒကာမ ကုိေၿပာမယ္၊စားၿပီးေတာ.လည္း ဟိုဟာေတြေဆးၿပီးသိမ္းထား လို.ခိုင္း မယ္။
ုခုေတာ. မင္းတို.ဟာက ဘုရားဆြမ္းမွန္မွန္ မလွဴခ်င္ဘူး။ ဆြမ္းေတာ္ တင္ၿပီးလဲ က်ီးစားစား
ႀကြက္စားစား တေနကုန္ ပစ္ထားတာပဲ မဟုတ္လား။ "ဘုရားကိုသာ အသက္ထင္ရွားရွိ သလို
မင္းတို. ႀကည္ညိဳတတ္ရင္ ခုလို မဆင္းရဲဘူး။"

ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလိမ္ေၿပာတတ္တယ္ (ေဝဘူဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး)

ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလိမ္ေၿပာတတ္တယ္

ေမး။ ဒကာႀကီးအိမ္က ေန.တ၀က္ေလာက္ ၀ေအာင္ေကြ်းတဲ. ဒကာမႀကီးႏွင္. သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ၀ေအာင္ေကြ်းတဲ. ဘုရားရွင္ ဘယ္သူနဲ႔ ပိုတည့္မွာလဲ။

ေၿဖ။ ဘုရားရွင္နဲ႔ အတည့္ဆံုးလို.ေၿပာရမွာပါပဲဘုရား။

ေမး။ ဒါၿဖင္. ဒကာမႀကီးက ေကြ်ုးတာေတာ.ၿဖင္. အဟုတ္စားတယ္၊ဘုရားရွင္က ေကြ်းတာေတာ. ဘယ္ႏွယ္လဲ။
ေၿဖ။ ဆုတ္ဆိုင္း ဆုတ္ဆိုင္း ၿဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား၊ဒါေႀကာင္.တပည္.ေတာ္ကုိယ္တိုင္ကိုတပည္.ေတာ္ အၿမင္ကပ္ေနပါတယ္ဘုရား။

ေအး..ေကာင္းပါၿပီဗ်ာ။ႀကိဳးစားႀက၊အားလုံးဟာ၀ီရိယထူေထာင္ၿပီး ၿပဳႀကတယ္ဆိုတာဟာသည္
ရုပ္ႏွင္.နာမ္ကုိ မတဲ.လို. လုပ္တာဗ်ာ.။ ဟုတ္ကဲ.လားဗ်ာ။(ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား။)သည္ေတာ.ဘုရားရွင္ကုိႀကည္ညိဳႀကတယ္။အားထုတ္မယ္ဆိုၿပီး အားထုတ္တယ္၊အားထုတ္ေတာ. ေညာင္းလာၿပန္ၿပီလိုၿဖစ္လိမ္.မယ္၊သည္ေတာ.ေတာ္ေတာ.လို.ေၿပာမွာလား၊ မေၿပာႏွင္.၊ငါဘာလိုေညာင္းရမလဲ ဆိုၿပီး သည္လိုခိုင္း။ေဘးဥပါဒ္အႏၱရာယ္ၿဖစ္မွာေႀကာက္တယ္၊ဥပါဒ္အႏၱရာယ္ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္ပါေစ၊ ေသသြားလိမ္.မယ္လိုဆိုၿပန္ရင္လဲ ေသရင္ေသေပေစ၊ အဲသည္လိုခိုင္းဗ်ာ.။ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက သနားေအာင္ေၿပာမယ္၊

သူနဲ.က တဲ.မွမတဲ.ဘဲကိုး၊ သည္ေတာ.ဘယ္ႏွယ္လုပ္မလဲဆိုရင္ သူကေသသြားလိမ္.ဆိုေတာ.ေသသြားဘာၿဖစ္လဲ၊ အရင္ တုန္းက ေသခဲ.လွၿပီးၿပီ။ ဒကာႀကီးလဲ ဘယ္ႏွစ္ခါေလာက္ေသခဲ.သလဲ။

(မေရတြက္ႏိုင္ပါဘုရား)။

ေမး။ အဲဒီလို ေသခဲ.တာေတြဟာ အားထုတ္ရင္း ေသတာလား။
ေၿဖ။ အားထုတ္ရင္းမဟုတ္ပါဘုရား။အကုသိုလ္လုပ္ရင္းေသလိုအခုထက္ထိ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ၿဖစ္ေန
တာပါပဲဘုရား။

သူေသသြားလိမ္.ဆိုရင္ ကိုယ္ကဘယ္လိုေအာက္ေမ့ရမလဲ။

သည္လိုအားထုတ္လိုမ်ား အရင္ တုန္းက တစ္ခါမွ မေသခဲ.ဖူးေသးဘူး၊အားထုတ္ရင္းေသ
ခ်င္ေနတာ လင္းေအာင္ေတာင္ မေနလိုက္ပါႏွင္.၊ အခု ခ်က္ခ်င္းပဲေသပါေစေတာ.၊ အား
ထုတ္ရင္းေသဖူးတယ္ရွိေအာင္ ငါေသခ်င္ေနတာ အဲဒီလိုေၿပာ။ ဒကာႀကီး အခုလိုတရား
အားထုတ္ရင္း ေသရင္ ဘယ္ႏွယ္လဲ. ဆင္းရဲမွာလား။ (ခ်မ္းသာမွာပါဘုရား။) သည္အတိုင္း
တိုင္း အရင္ တုန္းကလိုေနရင္း ေသမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ႏွယ္လဲ.၊(ဆင္းရဲမွာပါပဲဘုရား။) ပ်င္း
ပ်င္းဖ်င္းဖ်င္း ေနရင္းေသရင္ ဘယ္ႏွယ္လဲ့။(အရင္တုံးကလို သံသရာတေလွ်ာက္လုံး လည္
ရအုံးမွာပါဘုရား။) သည္သံသရာကိုမေရာက္ခ်င္ရင္အခုနလိုေပါ.ဗ်ုာ။ေနမေကာင္းၿဖစ္လိမ္.
မယ္ဆိုရင္လဲ ဘာ.ေႀကာင္.ေနမေကာင္းရတာလဲ။တရားအားထုတ္လို.ေနမေကာင္းလာတာ
လားဗ်ာ.။(မဟုတ္ပါဘုရား)။တရားအားထုတ္ရင္း ေနမေကာင္းခ်င္လိုက္တာလို. အဲဒီလို
ေၿပာဗ်ာ.။ေညာင္းေနရင္းလဲ နားလိုက္အုံးမယ္လို.သည္လိုလုပ္မွာလား။အဲသည္လိုမလုပ္ႏွင္.
တရားအားထုတ္လိုမ်ား သံသရာ တေလွ်ာက္လုံးမွာ ေညာင္းကုိမေညာင္းဖူးေသးဘူး။ အခုလို
ေညာင္းတာမ်ား ေကာင္းလိုက္တာလိုအဲဒီလိုေၿပာဗ်ာ.။ေညာင္းတယ္ဆိုၿပီး အလုပ္ကိုမရပ္ပဲ
ႏွင္. ေရွ.ကသူေတာ္ေကာင္းမ်ားဟာအခုလို သြားတယ္ဆိုတာ သိၿပီးရင္ အခုလဲပဲ ဒို.ေတာ.
သည္လိုလုပ္မယ္၊ သည္လိုထိုင္မယ္ဆိုၿပီး အဲဒီလိုသာလုပ္ႀကပါဗ်ာ။ေရွ.ဆက္ေၿပာေနရင္
ဒို.ေတာ.ၿဖင္. လုပ္ခ်င္လွၿပီ၊သည္ရဟန္းႀကီးဟာ တယ္အေၿပာရွည္တယ္ ေၿပာေနႀကၿပီထင္
ပါရဲ.။လုပ္ရမွာက ေၿပာေနလိုမၿပီးဘူး။ အားထုတ္မွၿပီးမွာ။အခုနက ဘုရားဆုံးမတဲ. အတိုင္း
ထားၿပီး လုံ.လ၀ီရိယေတြႏွင္. အဲသည္လိုထူေထာင္ႀက အားထုတ္ႀကဗ်ာ.။
အားထုတ္ရင္းေသဖူးတယ္ရွိေအာင္ ငါေသခ်င္ေနတာ အဲဒီလိုေၿပာ။ ဒကာႀကီး အခုလိုတရားအားထုတ္ရင္း ေသရင္ ဘယ္ႏွယ္လဲ. ဆင္းရဲမွာလား။ (ခ်မ္းသာမွာပါဘုရား။)

သႀကားႏွင္.ဆား စားမွသိ ( ေဝဘူဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး )

သႀကားႏွင္.ဆား စားမွသိ

ဒကာႀကီးရဲ. သည္.လိုေၿပာပါမယ္၊ သႀကားတို. ဘာတို.ေတာ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာ
မယ္ မဟုတ္လား၊ ဒို.ကေတာ. မစားဖူးေသးဘူးေလ၊ ေတာထဲက ရဟန္းက ဒကာႀကီးတုိ.ကို
သႀကားခ်ဳိ သလား ေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာမွာပဲ မဟုတ္လား။ သည္
ေတာ. ဒို.က ဒကာႀကီးရဲ. သႀကားခ်ိဳတာ ကိုေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဘယ္ႏွယ္ေၿပာမလဲ။ (တပည္.
ေတာက စားဖူးလို ေၿပာတတ္ပါတယ္ဘုရား။ မစားဘူတဲ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ. မေၿပာတတ္ပါ
ဘုရား။) ဒို.က မစားဘူးလို. သႀကားခ်ိဳတာ ဘယ္လိုလဲ လို.ေၿပာစမ္းပါ။(ထန္းလ်က္ထက္ အ
ွမ်ားႀကီး ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား) ဒါၿဖင္.ဒို.ကေၿပာမယ္၊သႀကားဟာ ခ်ိဳတယ္ဆိုတာက ထန္းလ်က္
ထက္ေကာင္းတယ္ ဆိုေတာ.ဒို.ကသိပါ.မလား။ (မသိပါဘုရား)။

ေမး။ သႀကားအခ်ိဳ တကယ္သိေအာင္ ဒို.ကို ေၿပာစမ္းပါဦး။

ေၿဖ။ သႀကားအခ်ိဳ တကယ္သိေအာင္ မေၿပာတတ္ေအာင္ ၿဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား။

ဒကာႀကီးက စားဖူးသားပဲ၊ ဘာေႀကာင္.မေၿပာတတ္ရမွာလဲ။(တပည္.ေတာ္မေၿပာတတ္ေတာ.ပါဘုရား၊

အရွင္ဘုရားပဲ ဘုဥ္းေပးႀကည္.ပါလို.ေၿပာရမွာပါဘုရား။)

ေမး။ သႀကားရဲ. ပုံသ႑ာန္ ေၿပာစမ္းပါ ဆိုေတာ. ဘယ္.ႏွယ္ ေၿပာမလဲ။

ေၿဖ။ ဆားႏွင္.တူတယ္လိုေၿပာရမွာပါဘုရား။ ဒါေပမယ္.ဆားကေတာ. ပုရြက္ဆိတ္မတက္ဘူး၊

သႀကားကေတာ. ပုရြက္ဆိတ္တက္တယ္၊အခုလိုေၿပာေပမယ္.၊ အရွင္ဘုရားသိမွာမဟုတ္ပါ ဘုရား။
ဒါၿဖင္.ဘယ္ေတာ.မွသိမွာလဲ။(အရွင္ဘုရားဘုဥ္းေပးမွ သိမွာပါဘုရား) သႀကားပုံသ႑ာန္က ဆားႏွင္.တူတယ္ဆိုေတာ.ဒို.က ဆားေရာ သႀကားေရာ ေကာင္းေကာင္းမၿမင္ဖူးဘူး။ သည္ေတာ. ဆားႏွင္. သႀကားကြဲၿပားေအာင္ ဘယ္လိုေၿပာမလဲ။

(ထုံးမႈန္. ႏွင္. ခပ္ဆင္ဆင္ ပါဘုရား။) ၿဖဴၿဖဴေဖြးေဖြးလား။ ဒို.က ဆားကိုသာ ၿမင္ဖူးေတာ. သည္ဆားကိုပဲ သႀကားဆို ၿပီး စားေရားဗ်ာ၊သည္ေတာ. ဘယ္ႏွယ္လဲ၊သႀကားအမွန္ကို ေတြ.ပါ.မလား။(ဆားႏွင္.ပဲေတြ.
မွပါဘုရား။)သည္ ေတာ.ဒို.ကမွတ္ရေတာ.မယ္။ သႀကားဆိုတာ ငန္တာ ထင္ပါရဲ. လုိ.မွတ္ရေတာ.မယ္။ (တပည္.ေတာ္ပာာ အနိစၥဘယ္လို မွတ္ရမွန္း မသိသလို လြဲေနမွာပါပဲဘုရား။)

အဲသည္ေတာ. သႀကားပုံသ႑ာန္ကို ေလွ်ာက္ေၿပာရင္ လြဲစရာေတြ အမ်ားႀကီး ၿဖစ္ေနၿပီ၊ေသေသခ်ာခ်ာ ေၿပာမွၿဖစ္မယ္။ (သႀကားကိုယူလာၿပီး အရွင္ဘုရား ဘုဥ္းေပးပါလို

ေၿပာမွပဲ ၿဖစ္မွာပါဘုရား။) သႀကားေတာ.သိၿပီေၿပာစမ္းပါလို. ဆိုေတာ. ဘယ္.ႏွယ္လဲ။
(ေၿပာေတာ. ေၿပာပါရေစႏွင္.၊ဘုဥ္းေပး ပါလို.ေၿပာရမွာပါပဲဘုရား။) စားရင္ငန္မွာလား။

(သႀကားစားရင္ေတာ.ခ်ိုဳမွာပါပဲ ဘုရား။)

ေမး။ အဲသည္ေတာ. ဒကာႀကီးက သႀကားစားေနတဲ. လူနားက ထိုင္ၿပီး ခ်ဳိၿပီ ခ်ိဳၿပီ လို ေၿပာေနရ ဦးမွာလား။

ေၿဖ။ မေၿပာရပါဘုရား။

ေမး။ အဲသည္လိုပါးစပ္က မေၿပာေတာ. သႀကားကေရာမခ်ိဳ ေတာ့ဘူးလား။

ေၿဖ။ ခ်ိဳတာပါပဲဘုရား၊ ေၿပာလဲ နားၿငီးရုံ ရွိမွာပါ ဘုရား။

ေမး။ သႀကားဟာ စားသည္ႏွင္. တၿပိဳက္နက္ ဘယ္.ႏွယ္လဲ။

ေၿဖ။ အဟုတ္ဆိုရင္ ခ်ိဳမွာပါပဲ ဘုရား။

ေမး။ သည္ရဟန္းကေတာထဲက ရဟန္းဗ်ာ့၊ ငါ အကုန္လုံး မခ်ိဳဘူး၊ၿမိဳ.ထဲက ဒကာႀကီးေတြ

ေလာက္ ၿပည္.ၿပည္.စုံစုံမခ်ိဳပဲ တ၀က္ေလာက္ ခ်ိဳလိုက္မယ္၊ေလ်ာ.ခ်ိုဳလိုက္မယ္ဆိုၿပီး ခ်ိဳမွာလား။

ေၿဖ။ မ်က္ႏွာမလိုက္ပဲ အတူတူခ်ိဳမွာပါ ဘုရား။

ဒါေႀကာင္. ခုနကရုပ္နာမ္မ်ားကိုလဲ ခုနက လိုမွတ္ေလ။ သႀကားလိုပဲ ခ်ိဳပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ။
သည္လိုမွတ္ရင္း မွတ္ရင္းႏွင္. သႀကားႏွင္.ဆားလြဲမွား ေနဦးမွာလားဗ်ာ.။ ဒကာႀကီးက ဆားႏွင္. သႀကားေသေသခ်ာခ်ာကြဲသလား။ဒကာႀကီးဟာ ေစ်းထဲကို မႀကာမႀကာေရာက္သြားၿပီး
ဆား၀ယ္စမ္း ဆိုရင္ သႀကား၀ယ္လာမွလား။(မမွားပါဘုရား၊ ကုလားကိုယ္တိုင္ ဆားဆိုရင္
ဆားပဲ ေပးလိုက္တာပါပဲ ဘုရား)

အခုလဲ ကုလားကေတာင္ မမွားဘူးဆိုေတာ. အတု အတူမရွိတဲ. ဘုရားရွင္ ေသေသခ်ာခ်ာ
ကုိယ္ေတာ္ တိုင္ထိုးထြင္းၿပီး သိပါတဲ.အတိုင္း ဆင္းရဲကလြတ္ခ်င္တဲ. လူနတ္ၿဗဟၼာ တို.ကို
စား ဆိုၿပီးေသေသခ်ာခ်ာေပးလိုက္တာပဲ၊ စားသာစား၊ မမွားပါဘူးဗ်ာ.၊ မွားမွားစိုးတာႏွင္.
မစားဘဲေနတာလား။ (သည္အခ်ိန္ေတာင္မ ေရာက္ေသးပါဘုရား၊ေၿပာတာ နားေထာင္တုန္း
ပါပဲ ဘုရား။) ဒါၿဖင္.ခုနကေၿပာသလိုစားဗ်ာ့၊ မမွားပါဘူးတဲဗ်ာ.၊ေအး..ဘာေႀကာင္. မမွားသ
လဲဆိုရင္ ရုပ္နာမ္ဆိုတဲ.ဟာ အစဥ္အၿမဲ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတာေတြ.ပဲ။

ေမး။ ဒါေပမဲ.ဘာေႀကာင္.အခုမသိေသးသလဲဆိုရင္ စားဆိုရုံႏွင္. မစားဘဲေနရင္သိပါ.မလား။

ေၿဖ။ မစားဘဲႏွင္.ခ်ိဳတာငန္တာကိုမသိႏိုင္ပါဘုရား။

ေအး...အခုလဲ သည္လိုကေတာ. သိေနတယ္။ဒါကရုပ္၊ဒါကနာမ္၊ဒါကသုတ္၊ဒါက၀ိနည္း၊ဒါကအဘိဓမၼာ၊ သည္လိုေတာ.သိေနပါၿပီ။ဘုရားရွင္ ေဟာတာကိုေတာ. ေမတၲာရွင္၊ကရုဏာရွင္ ေတြကလဲ မအားမၿပတ္ရေအာင္ ညႊန္ႀကားဆုံးမထားေတာ. ဒါကသမထ၊ ဒါက၀ိပႆနာ ဆိုၿပီးသိေနတယ္ မဟုတ္လား။(ဒါလဲ လုံးလုံးေထြးေထြးပါပဲဘုရား။) ေထြးလဲေထြးပေစ၊ အခုနလိုသာဂရုစိုက္ဗ်ာ.၊ ေနာက္က်ရင္လုံးေထြးမွာ မဟုတ္ေတာ.ပါဘူး။သူ.ဟာႏွင္. သူသီးသန္. ေနပါမယ္ဗ်ာ.။

အေရွ.သြားေတာ. အေရွ.ေရာက္မယ္၊ အေနာက္သြားေတာ. အေနာက္ေရာက္ပါတယ္။(တပည္.ေတာ္က မ်က္စိလည္ၿပီး အေရွ.ကိုအေနာက္မွတ္ၿပီး ေလွ်ာက္ေနမိမွာ စိုုးပါတယ္ဘုရား။)သည္ေနရာမွာေတာ. မီးရထားစီးသလိုေပါ.။ ဒကာႀကီးက သည္ကေနၿပီး ဘယ္ကိုစီးခ်င္သလဲ (မႏ ၱေလး စီးခ်င္ပါတယ္ဘုရား)

ေအး..မႏ ၱေလးရထားသာ မွန္မွန္တက္စီး ၊ေတာင္ေခါင္းထဲသြားခ်င္သြားပါေစ၊ မဆင္းနဲ.အဲဒါဆင္းရင္ လြဲသြားမွာပဲဗ်ာ.။ဆင္းသာမဆင္းနဲ.။မႏၱေလးေရာက္မွာပဲ။

ရထားကဘာတဲ.ဆိုရင္ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွာသီး၀ ကေလးကို လက္ႏွင္.ထိေတာ. သိသလိုပဲ သည္လို စူးစူးစိုက္စိုက္ကေလးသာ သိေန၊ အဲဒါ မီးရထား ပဲဗ်ာ၊ဘာတုံး ဆိုရင္ မဂၢင္တည္းဟူသာေလွ၊ မဂၢင္တည္ဟူေသာေဖာင္ သည္လိုေၿပာႀကတယ္မဟုတ္လား။ စီးသာစီး မဂ္ ဖိုလ္ရမယ္။

ဘယ္သြားႀကမလဲတရားေတာ္ ( ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)

 ဘယ္သြားႀကမလဲတရားေတာ္

သီလေဆာင္တည္လို.ၿပီးႀကၿပီ။သီလေဆာက္တည္ၿပီးလွ်င္ ၿပည္.စုံေအာင္ ၿဖည္.ႀက။ ၿဖည္.လို.
ၿပည္.စုံၿပီဆိုမွၿဖင္. မိမိစိတ္ႏွလုံး အလို ေတာင္.တတဲ.အတိုင္း ၿပီးမယ္။ ယခုလဲခ်မ္းသာမယ္။
ေနာင္လဲခ်မ္းသာမယ္။ ပုစ္စုပ္ပန္ ခ်မ္းသာ၊ သံသရာခ်မ္းသာ ႏွစ္ၿဖာကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာဟာ
ဘုရားရွင္. အဆုံးအမေတာ္ကလြဲလို တၿခားမရွိဘူး။ ဘုရားရွင္အဆံုးအမ ဆိုတာ ပိဋကတ္
သုံးပုံပဲ။ ပိဋကတ္ သုံးပုံဆိုတာ အလြန္က်ယ္၀န္းတယ္။ ပိဋကတ္ သုံးပုံကိုအဆီထုတ္ပါ ဆို
လွ်င္ ေဗာဓိပက္ခိယ တရားသုံးဆယ္.ခုႏွစ္ပါး ရတယ္။ေဗာဓိပက္ခိယ တရားသုံးဆယ္.ခုႏွစ္ပါး
ကိုအဆီထုတ္လွ်င္ မဂ္ဂင္ရွစ္ပါးရတယ္။ မဂ္ဂင္ရွစ္ပါးအဆီထုတ္လွ်င္ သိက္ခါ ၃ ပါးရတယ္၊

သိက္ခါ ၃ ပါးဆိုတာ အဓိသီလ၊ အဓိစိတ္တ၊ အဓိပညာပါပဲ။သိက္ခါ ၃ ပါး ကုိအဆီထုတ္လွ်င္
ဧေကာဓမ္ေမာ တရားတခုရတယ္။ ရုပ္ေပၚနာမ္ေပၚမွာ ေနၿပီး ယခုလိုေဆာင္ထားေတာ. (ရႈမွတ္ေနေတာ.)

ကာယကံေသာင္းက်န္းမႈ။ ၀စီကံေသာင္းက်န္းမႈမရွိဘူး။ အဲဒါအဓိသီလ လိုေခၚတယ္။

အဓိသီလအားေကာင္းလွ်င္ စိတ္ေတြေသာင္းက်န္းမႈမရွိဘဲ၊ ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားၿပီးတည္ ေနေတာ.တယ္။အဲဒါ အဓိစိတ္တလို.ေခၚတယ္။ အဓိစိတ္တအားေကာင္းလို.အခ်ိန္ႀကာလွ်င္ ဘယ္လူ၊ဘယ္နတ္၊ဘယ္ၿဗဟၼာမွ ဖန္တီးလို.မၿဖစ္ဘူး၊လွ်ပ္တၿပက္အတြင္း ကုေဋတသိန္း ၿဖစ္ၿပီးပ်က္ ေနတယ္။ရုပ္နာမ္ကိုသိလွ်င္ ၿဖစ္ပ်က္ကို သိေတာ.တာပဲ။ ၿဖစ္ပ်က္ကိုသိတာ အဓိပညာလို.ေခၚ တယ္။ အမ်ားနားလည္ေအာင္ေၿပာရမယ္ ဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ထင္ရွားတဲ. အစိတ္အပိုင္း တခုၿဖစ္တဲ. ႏွာဖ်ား ႏွာ၀မွာ ထြက္ေလ၊၀င္ေလ ႏွစ္ရပ္ဟာ အၿမဲတိုက္၀င္၊ တိုက္ထြက္ေနတယ္။ႏွာဖ်ား ႏွာ၀မွာ ကာယပသာဒ အႀကည္က အထိခံ၊ ထြက္ေလ၀င္ေလၿဖစ္ေသာ ၿဖစ္တဲ. ေလႏွစ္ရပ္ဟာ ၀ါေယာ ေဖာ႒ဗကထိတယ္။ ထိုအထိခံနဲ. ထိတာကရုပ္၊ သိတာကနာမ္ ဆိုေတာ. ဒကာႀကီးဒကာမႀကီးတို. သူမ်ားေမးမေနနဲ.၊ ကိုယ္.ႏွာ၀ကိုဥာဏ္နဲ.ေစာင္.ႀကည္.။၀င္ေတာ.ထိ၀င္မယ္၊ထြက္ေတာ့လည္းထိထြက္မယ္၊ထိတာကိုသိလွ်င္ သိေနလွ်င္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ေမာဟ ၿဖစ္ခြင္မရလို ့ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ေမာဟမီး၊  ၿငိမ္းတယ္၊ ၿငိမ္းေတာ. ေအးတယ္။ မထိခင္ကလဲသိလိုမၿဖစ္ဘူး၊ ထိၿပီးၿပန္ေတာ.လဲသိလို့မၿဖစ္ဘူး။ထိတုန္းကိုသာလို.ၿဖစ္တယ္။အဲံဒါကိုပုစ္စုပ္ပန္တဲ.တဲ.လိုဆိုတယ္။ ထိတာကိုသိေနလွ်င္ ရုပ္ႏွင္.နာမ္သာ ရွိပါသလား လို.သိလိမ္.မယ္။ ရုပ္နာမ္မွတပါး ငါ-သူတစ္ပါး ေယာက္်ား၊မိန္းမ မရွိဘူး ဆိုတာ ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္ အမွန္ပါကလား လို. ကိုယ္ဟာကိုယ္သိလိမ္.မယ္။သူမ်ားကိုေမးေနဖို. မလိုပါဘူး။ ႏွာဖ်ားႏွာ၀မွာ ေလထိတာကို သိေနလွ်င္ ထိုအခ်ိန္မွာအတၱ ဆိုတဲ. ကိုယ္ မရွိဘူး။ ထိုသိေနတဲ.အခ်ိန္မွာ ဥာဏ္အၿမင္ စင္ႀကယ္တယ္။ သမၼာဒိ႒ိ ၿဖစ္တယ္၊ ကမၼ႒ာန္းထိုင္ရတာ မ်ား ဘာမွလဲ မေတြ.ေပါင္၊ ဘာမွလည္းမရေပါင္ လို.မ်ားမမွတ္လိုက္ႀကနဲ.၊ ၿမင္.ၿမတ္တဲ.ဘ၀ ဘုရားသာသနာနဲ. ႀကံဳၿကိုက္တဲ.အခါမွာ ဒီလိုအက်ိဳးထူးမ်ားရႏိုင္တယ္၊ စာဖို.ေသာက္ဖို.အသာထားၿပီးအထူးႀကိဳးစားႀက။

ႀကိဳက္တာေရြးဘယ္သြားႀကမလဲ
ေမး။ ဘုရားရွင္ရဲ. အဆုံးအမနဲ.ေနရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဘယ္နတ္ဘယ္ၿဗဟၼာမွ ၿပဳၿပင္စီရင္ ဖန္
တီး မႈမၿပဳရဘဲ ၿဖစ္ပ်က္ေနတဲ. အဲဒီ ရုပ္နာမ္ ေပၚမွာ စိတ္ကေလးထားၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ ့ၿဖစ္တာ
ပ်က္တာ ကိုသိေနတဲ. စိတ္ကေလးနဲ. ေသရင္ ေနာက္ဆုံး နိဗၺာန္ မေရာက္ေသးေတာင္ လူ၊
နတ္၊ၿဗဟၼာေတာ.ၿဖစ္မွာပဲ။အဲဒီေတာ.ဘယ္သြားႀကမွာလဲ။ (နိဗၺာန္ သြားမွာပါဘုရား။)

ေမး။ ေအး..ကိုယ္သြားခ်င္တဲ.ဆီကုိ သြားဖို.သူမ်ား ေမးဖို.ကို လိုေသးသလားဗ်ာ။ (မလိုပါဘူးဘုရား)

ေမး။ ေအး..ကိုုယ္ဟာကို ငါ၀ိဇၨာ နဲ.ေနတာပါဗ်ာ လို.ေကာေၿပာဖို.လိုေသးသလား။

(မလိုပါဘုရား)။

ေမး။ သူမ်ားကိုေကာငါဘာနဲ.ေန တာလဲ။၀ိဇၨာနဲ. လား။ အ၀ိဇၨာနဲ.လားလို. ေမးရဦးမွာလား။

(မေမးရပါဘုရား)

ေအးဟုတ္တယ္။ကိုယ္.ဟာကိုသိတယ္ဗ်ာ။ဒါေႀကာင္.သံသရာတေလွ်ာက္လုံး ၿဖည္.က်င္.
လာတဲ.ပါရမီေတြက ၿပည္.စုံလုံေလာက္ႀကပါတယ္ဗ်ာ။ ၀ီရိယ နဲ.သာထူေထာင္ႀက။
ဘုရားရွင္ ေရႊလက္ထက္ေတာ္က ေရွးအရွင္ေကာင္း အရွင္ၿမတ္မ်ား အလိုရွိရာ ေဗာဓိ နဲ.
အသီးသီး နိဗၺာန္ စံ၀င္ႀကြသြားႀကဘိသကဲ.သို. အခ်ိန္အခါ ဘ၀ၿမင္.ၿမတ္တာ သိလို. ထပ္တူ
ညီမွ် ေဆာင္ႀကပါလွ်င္ သမာပတ္ ရွစ္ၿဖာအထိ မၿပီးစီးႏိုင္တာမရွိ၊ ၀ီရိယ သန္သန္ႏွင္. မွန္
မွန္ႀကီး အခ်ိန္အနည္းငယ္မွ်အခ်ည္းအႏွီး မၿဖစ္ရေအာင္ စိစစ္ကာ မိမိလဲေဆာင္၊ တပါးသူ
မ်ားကိုလဲ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ႀကီးေဆာင္ႀကတာ ေအာင္ႀကၿပီ၊၀မ္းေၿမာက္ႀက။

ေဝဘူ ဆရာေတာ္ ႀကီး ၏ ေထရုပတၱိ အက်ဥ္း

ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာမွာအင္းႀကင္ပင္ရြာ-ဦးလူေဖ၊ေဒၚႀကင္ႏုတို ့မွ ၁၂၅၇ ခုႏွစ္တေပါင္း
လဆန္း၆ရက္ တနင္လာေန. နံနက္ ေလးခ်က္တီးေက်ာ္ေမြးဖြားခဲ.သည္။ ေက်းလက္ေတာ
ရြာတြင္ကံက ပစ္ခ်ခဲ.ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကားမင္းေဆြစိုးမ်ုိဳးၿဖစ္ဧ။္။ ဆရာေတာ္ဧ။္ အဘြား
(ဦးလူေဖဧ။္မိခင္)ကား အိမ္ေရွ့စံမိဖုရား တစ္ပါးၿဖစ္ဧ။္။ ခင္ခင္ဟုေခၚသည္။ ဆရာေတာ္ဧ။္
အဘိုးဦးကူးကားဘ႑၀န္ၿဖစ္သည္။ယခုအင္းႀကင္ပင္ေၿမာက္ဘက္ ေက်ာင္းႀကီးဒကာၿဖစ္သည္။

၁၂၇၇ ခုႏွစ္တြင္ရဟန္းၿဖစ္၍ ၁၂၈၀-၈၁ ခုႏွစ္မ်ား မန္းတေလးမစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ အဘိစဇ
မဟာရဠဂုရု ထံပညာသင္ႀကားခဲ.ဧ။္။ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္အထိ အင္ႀကင္ပင္ေက်ာင္းတြင္ပင္ ေနၿပီး
ထိုႏွစ္နယုန္လ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။

မယ္ေတာ္ႀကီးေဒၚႀကင္ႏုမွာ ေက်ာင္းပြဲဘုရားပြဲရွိတုိင္း ေတာင္ေ၀ွးတစ္ေခ်ာင္းၿဖစ္ ေက်ာင္းသို.
လာရာ လာတိုင္းပင္ ငို္၍ၿပန္ရဧ။္။ သတင္းအစအနမွ် စုံစမ္းမရသၿဖင္. တစ္ႏွစ္အႀကာ သား
ေသာကၿဖင္.ပင္ ကြယ္လြန္ရရွာဧ။္။

၁၂၈၅ ခုႏွစ္တစ္၀ါ ေရႊဘုိၿမိဳ. ပုသိမ္ေတာရ ဆရာေတာ္ထံေန၍ ၀ါကြၽတ္လွ်င္ မင္းဘူး ေရႊစက္
ေတာ္မွစ၍ ေတာေတာင္အႏွံ. ႀကြေရာက္ေတာ္မူသည္။ ထိုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာပင္ ေက်ာက္ဆည္
ေ၀ဘူလေတာင္၀ွမ္း အဂၤလိ္ပ္သခၤ်ိုဳင္းအနီးရွိ လွ်ိဳေၿမာင္အႀကားတြင္ သီတင္းသုံးဧ။္။ ေက်ာက္
ဂူတစ္ခုလည္းရွိသည္။ တစ္ေန.ေသာအခါ ဟင္းရြက္ခူး ထင္းေခြသူမ်ားက ဂူထဲတြင္ မက်န္း
မာ၍ လဲေနသည္ကို ေတြ.ရမွာအစ ေဆး၀ါးကုသကာ ဆန္စက္သူေဌးဦးေပ်ာ.က ေန.ခ်င္းၿပီး
ေက်ာင္းငယ္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴကိုးကြယ္သည္။

ေက်ာင္းေဆာက္လွဴရန္ ေလွ်ာက္ေသာ္လည္း ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ခြင္.မၿပဳ ကပ္မိုးကပ္ကာႏွစ္ခန္း
ေက်ာင္းကေလးေဆာက္လွဴၿပီးေသာ္လည္း အရက္ႏွစ္ဆယ္ခန္. ေက်ာင္းဒကာအား စကားမေၿပာ။
တို.မ်ားကိစၥမၿပီးခင္ လူေတြက ၀ိိုင္းအုံလိုက္ေနလို. ပုန္းစရာေတာင္ မရွိေတာ.ဘူးဟု မိန္.ေတာ္မူဧ။္။

ထိုေတာထြက္ေသာ ႏွစ္၊လ၊ပိုင္း အတြင္းတြင္ပင္ တတိယအဆင္.အထိၿပီးစီးေတာ္မူဟန္ရွိသည္။
အဲဒါေတာ. မႀကာဘူးဟဲ. ဟူ၍သာ မိန္.ေတာ္မူဧ။္။အနာဂမ္အၿဖစ္ႏွင္.ကား ႏွစ္ေပါင္းမ်ာစြာ ႀကာလြန္
ေနရဟန္ တူေလသည္။ အဘိညာဥ္ ကိစၥမ်ားလည္းတစ္ပါးတည္း ၿပီးၿပည္.စုံမူေႀကာင္း အေထာက္အ
ထားမ်ားစြာရွိဧ။္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍က်ိန္းစက္သည္ကိုလည္းမေတြ.ရ။ရာသီဥတုေႀကာင္.ႏွာေစးၿခင္းမရွိဟု
ုဆိုႀကသည္။ဦေပ်ာ.ကားဘုန္းႀကီး ထြက္သြားမည္စိုးသၿဖင္. အထူးဂရုစိုက္ေနဧ။္။ ၁၂၈၉ ခုႏွစ္ သတင္း
စကားအရ ခမည္းေတာ္ေရာက္လာဧ။္။ ရဟန္းၿပဳေပးၿပီးေနာက္ခမည္းေတာ္ ဦးပဥြင္းႀကီးႏွင္.အတူ
အင္ႀကင္းပင္သို.ၿပန္ႀကြရသည္၊ ထိုအခိ်န္မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ႏွင္.အင္ႀကင္းပင္ေၿခာက္လစီ သီတင္း
သုံးသည္။ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ေရႊဘိုတြင္ ေအာင္ေၿမရိပ္သာ ဖြင္၍ ႏွစ္လခန္. သီတင္းသံုးသည္။

ဆရာေတာ္ကား ဓုတင္ တစ္ဆယ္.သံုးပါးကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဆာင္ေတာ္မူဧ။္။ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအၿဖစ္ ရႈပြားေတာ္မူပါသည္။ ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းကု်င္၌္ ရဟန္းဆယ္.ႏွစ္၀ါေလာက္မွစ၍ ဆရာေတာ္ဧ။္ သတင္းမွာ သင္းပ်ံ.စၿပဳလ်က္ရွိပါသည္။ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. ေဖာင္ရြာဆန္စက္ပိုင္ရွင္ သူေဌးဦးေပ်ာ. ဇနီးေဒၚၿမင္. ခဲအိုဦးခ်က္ႏွင္. သားမက္ေတာ္သူ ဦးေႀကာင္ႏွင္. ဦးလွေက်ာ္တို ့မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ.သူၿမိဳသားမ်ား ပူေဇာ္ခြင္.ရခဲ.ႀကပါသည္။ ဦးေပ်ာ.က ေက်ာင္းေဆာက္လွဴခြင္.ၿပဳရန္ အတန္တန္ေလွ်ာက္၍ လက္ခံေတာ္မူရကာ ေက်ာင္းၿပီးေသာအခါ -ဒကာေက်ာင္းကတယ္က်ယ္၀န္းသကိုး၊က်ဳပ္က ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း လိုတာပါ ဟုမိန္.ေတာ္မူဧ။္။

စင္စစ္ေက်ာင္းမွာ ေလးတုိင္စင္သာသာမွ်သာ ရွိပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ဓုတင္တစ္ဆယ္.သုံးပါးလုံးကို ေဆာင္ေတာ္မူရာ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ခြင္အတြက္တြန္းအားအေကာင္ဆုံးၿဖစ္ေသာ ေနသဇ္ဇိကဂၤဓုတင္ကိုမူ အထူးေရွ.တန္းတင္၍ ေဆာင္ေတာ္မူသည္။နည္းခံတပည္.မ်ားကိုလည္း အထူးတိုက္တြန္း ၿပညႊန္ေတာ္မူ ေလ.ရွိပါဧ။္။

ထိုဓုတင္အက်င္.မွာ လူသာမန္အၿမင္၌္ ၿပင္းထန္္လြန္းသည္၊က်န္းမာေရးခ်ိဳ.တဲ.ေလမည္လားစသည္ၿဖင္.ထင္ဖြယ္ေတြးဖြယ္ရွိေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကမူ အရွင္မဟာကႆပ အရွင္ဗာကုလ စသည္တို ့ကိုေထာက္ၿပကာ ပို၍ပင္ က်န္းမာသက္ရွည္ႏိုင္ေႀကာင္း ရဲရဲႀကီးတိုက္ တြန္းေတာ္မူပါသည္။ အာမခံခ်က္ေပးေတာ္မူပါသည္။ စံနမူနာလည္းၿပေတာ္မူပါသည္။ "ဘုရားဆံုးမတာက ဆင္းရဲေအာင္ မဆံုးမဘူး၊ ခ်မ္းသာေအာင္ခ်ည္းပဲ၊ကိုယ္ကသာထင္ခ်င္သလို ထင္ေနတာ။" တစ္ရက္ (၂၄-နာရီ) ၿပည္.သြားၿပီဆိုေတာ. ေကာင္ေကာင္းလွလ ွႀကီးသိပါလိမ္.မယ္၊ တခ်ိဳ.အားထုတ္တာ အႏွစ္ေလးငါးဆယ္ရွိၿပီလို.ေၿပာႀကတယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာစိစစ္ၿပီး ႀကည္.ပါ၊ တစ္ရက္ၿပည္. ရက္လား။ ေန.တုိင္းအိပ္ေနတယ္၊ ဘာၿဖစ္လို ့အိပ္ေရးမ၀ႀကတာလဲ။ အိပ္ ေရး၀ေအာင္ လုပ္တာမွမဟုတ္ပဲ။ အိပ္ခ်င္ရင္ မအိပ္ခ်င္တဲ.ေနရာ ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာကို ေရာက္ေအာင္သြား ၊အိပ္ေရး၀သြားလိမ္.မယ္။အဲဒါ" (ေနသဇ္ဓုတင္) ရန္သူ(ထိနမိဒြ)ကို ႏိုင္တဲ. လက္နက္ဗ်ာ.။ စစ္တိုက္မယ္နဲ. ေခါင္းအံုးႀကီးေတြနဲ. ဆိုေတာ. မႏိုင္တာဟာ ဒါေႀကာင္.ဗ်ာ။"

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးမၿဖစ္မီ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ႀကာကပင္ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အ့ံႀသႀကည္.ညိဳ
ဖြယ္ သတင္းထူမ်ားက ဖုံးကြယ္၍ မရေအာင္ ၿဖစ္လာေတာ၏။ ႏြားေက်ာင္းသား ကုလာလူ
မ်ဳိး "အလီ" ေဖာင္ရြာ ႏြားႏို.ေရာင္းကုလား "ေဒ၀ဒတ္" ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. မင္းရပ္"ဦးခ" စေသာ
မ်က္ၿမင္ကိုယ္.ေတြ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားတေန.တၿခား မ်ားၿပားလာသည္ႏွင္.အမွ် နည္းခံပြားမ်ားေသာ

ေယာဂီမ်ားပင္ တေန.တၿခား တိုးပြားခဲ.ပါသည္။ ကုလားမ်ာကမူ -
"ဒီေတာင္ေပၚမွာ ဗမာဘုန္းႀကီး လူစြမ္းေကာင္းရွိတယ္" ဟုတအံ.တႀသေၿပာဆိုကာ ကုလားလူ
မ်ိဳးမ်ားပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ ခံယူလာႀကပါသည္။ ေ၀ဘူလ ေ၀ဘာရ ေတာင္စဥ္တစ္ေႀကာ
ရွိ ေစတီငယ္မ်ားအား ေကာင္းကင္ယံမွ ပ်ံႀကြကာ ဘုရားမီး ပူေဇာ္ သည္ကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္
ဖူးေတြ.ရသူမ်ား ယခုတိုင္ ရွိႀကေပေသးသည္။

ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ၏အေရွ ့ေတာင္အရပ္ ေတာင္စဥ္ေတာင္၀ွမ္းမ်ားတြင္ "ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္"
ေခၚေသာ အရပ္ဌာန တစ္ခုရွိ၏။ လြန္ခဲ.ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ဆယ္ခန္.က ထို ၌္သီတင္းသံုးေသာ
ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္ဆရာေတာ္ ေခၚေရွ.ၿမင္ေနာက္ၿမင္ဆရာေတာ္ တပါးရွိခဲ.ဖူးရာ ၄င္းဆရာေတာ္
ႀကီးကလည္း "ေ၀ဘူလေခ်ာင္ေနရာ၌္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္တစ္ပါး ထြန္းေပါက္မည္" ကို ႀကိဳတင္
ေၿပာထားခဲ.ဖူးေႀကာင္း ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းက်င္၌္ေရွ ့မီ ေနာက္မီ လူႀကီးသူမမ်ား ေၿပာဆိုႀကပါသည္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဧ။္ညႊန္ၿပေတာ္မူေလ.ရွိေသာ ဓမၼလမ္းစဥ္

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဧ။္ညႊန္ၿပေတာ္မူေလ.ရွိေသာ ဓမၼလမ္းစဥ္



၁) ဘုရားအဆုံးအမၿဖစ္တဲ.ပိဋကသုံးပုံအကုန္လုံးဟာဆင္းရဲမွလြတ္မႈတခုၿဖစ္၍နည္းေတြမ်ား

ေသာ္လည္းအားလုံးအတူတူပါပဲ။အကုန္လုံးလိုက္ၿပီးလုပ္စရာမလိုပါဘူး။အမ်ားႀကီးထဲကႀကိဳက္

တာတခုခုကို၀ီရိယမွန္မွန္ႏွင္. သန္သန္လုပ္ဖို.အေရးႀကီးတယ္။


၂)စရဏႏွင္.ဝိဇၨာ တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ရတယ္၊တခ်ိန္တည္းမွာအလုပ္ႏွစ္ခုၿပီးတာဟာ

ဒါပဲရွိတယ္။


၃)ဘုရားစကား၊ဆရာစကား၊တထစ္ခ်နာယူ၊အရာရာရုိေသ၊ကိုယ္ကိုႏွိမ္ခ်၊ခႏၲီႏွင္. ေမတၲာမ်ား

မ်ားထားၿပီးလုပ္ရတယ္။


၄)ဝိပႆနာဆိုတာထင္းရွားရွိတဲ.တရားကိုၿမင္ေအာင္ရႈမွတ္ၿခင္းပင္ၿဖစ္တယ္၊ထင္ရွားရွိတယ္

တရားကိုၿမင္ေအာင္မရႈႏိုင္ရင္ဝိပႆနာမၿဖစ္ဘူး


၅)ထင္ရွားရွိတယ္တရားဆိုတာတၿခားမွာသြား၍ရွာရတာမ်ဳိးမဟုတ္၊ေရွာင္မရ၊တိမ္းမရမၿမင္ခ်င္

၍မေနရေအာင္ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွားရွိေနတဲ.ရုပ္နာမ္တရားေတြၿဖစ္ပါတယ္။


၆)ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွားရွိတဲ.ရုပ္နာမ္တရားေတြထဲမွာလူတိုင္းနားလည္လြယ္ကူတာဟာအာနာပါန

=ထြက္ေလ၀င္ေလရႈမွတ္မႈၿဖစ္ပါတယ္။


၇)ထြက္ေလ၀င္ေလဆိုတာအမိ၀မ္းမွေမြးကတည္းကေသသည္အထိအၿမဲမၿပတ္တရစပ္ရွိေနတဲ.

တရားသေဘာၿဖစ္ပါတယ္။အလုပ္လုပ္ေနရင္း၊စကားေၿပာေနရင္း၊စာက်က္ေနရင္း၊အိပ္ေပ်ာ္ေန

ရင္းလဲရွိေနပါတယ္။


၈)ထြက္ေလ၀င္ေလအၿမဲမၿပတ္ရွိေနေသာ္လဲအမွတ္တမဲ.ေနႀက၍သတိမမူဂူမၿမင္ၿဖစ္ေနႀကတယ္။

သတိမူရင္ၿမဴကိုေတာင္ၿမင္ရတယ္ဆိုတာလိုဂရုစိုက္ၿပီး၊ႀကည္.ရႈေနမွရွိမွန္းသိႀကတယ္။


၉) "ႀကည္".ဆိုရာမွာဝိပႆနာၿဖစ္ဖို.ရာအတြက္ထြက္ေလ၀င္ေလထိရာႏွာဖ်ားႏွာ၀မွာ၀င္တိုင္း

ထြက္တိုင္းရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္ႏွင္.တထိတည္းထိေနတာကိုတသိတည္းသိေနေအာင္၊တရစပ္သိ

ၿမင္ေအာင္ႀကည္.ရႈေနရမယ္။အိမ္အမိုးကိုစပ္ေအာင္ထူထူမိုးမွေနပူဒဏ္မိုးရြာဒဏ္ကိုခံႏိုင္တယ္

(၂၄-နာရီတစပ္တည္းရပါေစ)


၁၀)တရက္၂၄-နာရီတစပ္ေလာက္ရလွ်င္အလြန္သိသာပါတယ္။(နိသဇ္ဓုတင္ေဆာင္)။ဘုရား

ဆံုးမတာမွန္သမွ်ဆင္းရဲေအာင္မဆံုးမဘူး၊ခ်မ္းသာဖို.ခ်ည္းပဲ။ဘုရားလက္ထက္ကနိသဇ္ေဆာင္

ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ပိုၿပီးအသက္ရွည္က်န္းမာႀကတယ္။အိပ္ခ်င္လို.အိပ္္လွ်င္တသံသရာလံုးႏိုးေတာ့မွာ

မဟုတ္ေတာဘူး။အိပ္ခ်င္လွ်င္မအိပ္ခ်င္တဲ.ေနရာရွိတယ္၊အဲဒီကုိေရာက္ေအာင္သြား။


၁၁)ထိတာကိုသိေနလွ်င္သိက္ခါသုံးပါး၊မဂ္ဂင္ရွစ္ပါးမွအစေဗာဓိပက္ခိယာတရား(၃၇)ပါးပိဋကတ္

သံုးပံုအလံုးစုံတၿပိဳက္နက္ပါ၀င္ၿပီးၿဖစ္တယ္။


၁၂)ထိတာဟာရုပ္သေဘာၿဖစ္တယ္၊သိတာဟာနာမ္သေဘာၿဖစ္တယ္။


၁၃)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိတုိင္းေပ်ာက္တိုင္း(ရုပ္နာမ္)ၿဖစ္မႈပ်က္မႈေတြၿဖစ္ပ်က္၍ေနၿခင္းၿဖစ္တယ္။


၁၄)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ႏွားဖ်ားႏွာ၀မွာထိလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ေနတာကိုသာတဆဲတည္းသိၿမင္ေအာင္

ႀကည္.ရႈေနရင္ႀကာလွ်င္ဝိပႆနာသမာဓိတစထက္တစတခဏတိုးတက္ၿပီးအားႀကီးလာတဲ.အခါ

ႏွာဖ်ားႏွာ၀တြင္သာမကခႏၶာကိုယ္မွာလဲအလိုလိုတရိပ္ရိပ္တရြရြၿဖစ္ေနတာကိုေတြ.ရမယ္။


၁၅)တကိုယ္လံုးတရိပ္ရိပ္အၿမဲမၿပတ္ၿဖစ္ပ်က္ေနတာကိုေတြ.လာရတဲ.အခါအအနိစၥေကာင္း

စြာၿမင္ေသာေႀကာင္.ဒုကၡႏွင္.အနတၱ ဟာအလိုလိုထင္ၿမင္လာပါလိမ္.မယ္၊ပါးစပ္ကေနဆိုေန

ဖို.မလိုပါဘူး။ဝိပႆနာအလုပ္ဟာထိမႈကိုႀကည္.ရႈေနရုံသာၿဖစ္တယ္။ိုႀကည္.ရႈေနရင္းသိထိုက္

သမွ်ကိုအလိုလိုတစ္ေန.ထက္တစ္ေန.တိုးၿပီးတိုးၿပီးသိလာပါလိမ္.မယ္။


၁၆)အဲဒီလိုတရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိမႈသိမႈတို.ကိုႀကည္.ရႈေနရင္းမဂ္ဥာဏ္၊ဖိုလ္ဥာဏ္ဆိုက္လာၿပီဆိုလွ်င္

အလြန္သိသာလွပါတယ္၊ဘယ္လိုသိသာသလဲဆိုေတာ. "ေရငတ္၍ေနေသာသူသည္ေရကို

ေသာက္ရသည္ရွိေသာ္ေရငတ္ေၿပ"သကဲ.သို.ၿဖစ္သြားေတာ.တယ္။သူမ်ားေမးစရာမလို၊ကိုယ္တိုင္

သိမယ္။


၁၇)မဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ေရာက္ၿပီးလို ့ဖလသမာပတ္ကို၀င္စားခ်င္လွ်င္မိမိလာခဲ.ဖူးတဲ.ဝိပႆနာ

လမ္းကိုၿပန္ႀကည္.ရတယ္၊ဖလသမာပတ္ဟာကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင္.တူတယ္။


၁၈)ယုံယုံႀကည္ႀကည္လုံ.လ၀ီရိယရွိရွိႏွင္.ထိမႈသိမႈတို ့ကိုသာသဆက္ထဲၿဖစ္ေအာင္ႀကည္.

ရႈေန၊ေထြလီကာလီေတြကိုလိုက္မလုပ္ႏွင္.၊အခုလုပ္၊အခုမီးၿငိမ္း၊အခုခ်က္ခ်င္းပဲခ်မ္းသာတယ္၊

(အကာလိေကာ)။