တရားေတာ္မ်ား ကို Media Stream ေအာက္က အကြက္မ်ား ကို ႏိွပ္၍ ျပန္လည္နာယူႏိုင္ပါသည္

Search This Blog

Loading...

Monday, April 5, 2010

ကႏၷီဥပနိသ်ခံ ေျမဇင္းေတာရဆရာေတာ္ၾကီး၏ တရားရွဳမွတ္ပုံ အက်ဥ္းခ်ဳပ္

သမထပိုင္း ႐ွဳမွတ္ပံုမ်ား

သမထ မပြားမ်ားခင္ ဗုဒၶါနဳႆတိ၊ ေမတၱာ ဘာ၀နာ၊ မရဏႆတိ၊ အသုဘ ဘာ၀နာ ကုိ ပြားမ်ားရ ပါတယ္. ဒီေလးမ်ိဳးကုိ စတုရာ ရကၡတရား (အေစာင့္ အေရွာက္ တရားေလးပါး လုိ႔ ေခၚဆုိပါတယ္. တရား အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီမ်ား သဒၶါ တရားေတြ တုိးပြားျပီး ေအးခ်မ္းစြာ တရား ရွဳမွတ္နုိင္ဖုိ႔ အတြက္ ဒီေလးမ်ိဳးကုိ ပြားမ်ား ၾကရပါတယ္)



ဗုဒၶါနဳႆတိပြားမ်ားပုံ

အရဟံ လုိ႔ စိတ္ထဲက ဆုိျပီး ၀င္ေလကုိ ရွဴသြင္းပါ၊ အရဟံလုိ႔ စိတ္ကဆုိျပီး ထြက္ေလကုိ ျပန္ထုတ္ပါ၊ မိမိစိတ္ ျငိမ္လာျပီ ဆုိရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ အေရာက္ အာရုံျပဳျပီး ကိေလသာ ကင္းစင္ေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာ ဘုရား ဆုိျပီး ၀င္ေလ ထြက္ေလ တုိင္းမွာ ရွဴမွတ္ေပးပါ ၊ ဒီလုိနည္းနဲ႔ အခ်ိန္ ရသေလာက္ ပြားမ်ားေပးပါ၊ ဘုရားရွင္ ေပၚမွာ ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ေတြ မ်ားလာေလ တရားအလုပ္ လုပ္ရတာ ေခ်ာေမြ႔ လြယ္ကူေလ ပါပဲ။

ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားပုံ

အားလုံးေသာ သတၱ၀ါေတြ ၀င္ေလ တစ္ခ်က္… ခ်မ္းသာၾကပါေစ ထြက္ေလ တစ္ခ်က္. ဒီပုံစံနဲ႔ ေမတၱာ ဘာ၀နာ ပြားမ်ား ႏိုင္ပါတယ္... ကုိယ္ ပြားမ်ား ခ်င္တဲ့ ပုံစံနဲ႔ ပြားမ်ား ႏိုင္ပါတယ္ ၀င္ေလ ထြက္ေလ ကပ္ျပီး ပြားမ်ား တာက သမာဓိ ပုိရ လြယ္ပါတယ္


မရဏႆတိ (ေသျခင္းတရား ဆင္ျခင္ပုံ)

တစ္ေန႔ ေသရမွာ ပါတကား.. တစ္ေန႔ ေသရမွာပါ တကားလုိ႔ ဉာဏ္ကေန ျမင္လာေအာင္ ဉာဏ္မွာ ထင္လာေအာင္ ဆင္ျခင္ရပါမယ္


အသုဘ ဘာ၀နာ (စက္စုပ္ရြံရွာဖြယ္ အျဖစ္ ပြားမ်ားပုံ)

ငါ့ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ဟာ စက္စုပ္ စရာၾကီး ပါတကား… လုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ကုိ သုံးပုိင္း ပုိင္းျပီး ပြားမ်ားရ ပါမယ္၊ ပထမဆုံး ပုခုံးအထက္ ဦးေခါင္း ပုိင္းကုိ အရင္ ၾကည့္ရပါမယ္. မ်က္စိကုိမွိတ္ စိတ္ကုိ ဦးေခါင္းကုိ ပုိ႔ထား ငါ့ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ စုက္ဆုပ္ စရာၾကီး ပါတကားလုိ႔.. စိတ္ကဆုိျပီး ဦးေခါင္းထဲက ဦးေဏွာက္ေတြ အေျမွးေတြ ျမင္လာတဲ့ အထိ ပြားမ်ားေပးပါ၊

ဒုတိယ.. ခါးကေန ပုခုံးအထိ ခႏၶာကုိယ္ အလယ္ပုိင္းကုိ စိတ္နဲ႔ၾကည့္ျပီး ငါ့ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ဟာ စက္ဆုပ္ စရာၾကီး ပါတကားလုိ႔ စိ္တ္က ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားျပီး အတြင္းပုိင္း အူေတြ အသည္းေတြ ေက်ာက္ကပ္ေတြ တစ္ပုံစီ တစ္ပုံစီ ျမင္ေအာင္ ၾကိဳစားပြားမ်ားပါ။

တတိယ.. ခါးေအာက္ပုိင္းအကုန္ ေျခေထာက္ အထိ စိုက္ၾကည့္ ပြားမ်ားပါ၊ ခႏၶာကုိယ္ကုိ တြယ္တာလြန္း အားၾကီးရင္ တရား အလုပ္မွာ ေႏွာင့္ေႏွး တတ္ပါတယ္။ နာမည္ၾကီး ေခမာ ေထရီကုိ ၾကည့္ျပီး သိနုိင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွာ တပ္မက္မွဳ ကင္းေအာင္ အသုဘ ဘာ၀နာကုိ ပြားမ်ား ၾကရပါတယ္။

ဒီေလးမ်ိဳးကုိ အခ်ိန္ရတဲ့သူ ရက္မ်ားမ်ား အားထုတ္မယ့္ သူေတြ ၾကိဳးစား အားထုတ္ ပြားမ်ားသင့္ ပါတယ္၊ ရက္ေတြ အမ်ားၾကီး အခ်ိန္ မေပးႏိုင္ ရင္ေတာင္ တရားမရွဳမွတ္မိ အခ်ိန္ပုိင္းေလာက္ ဗုဒၶါန ဳႆတိနဲ႔ ေမတၱာ ဘာ၀နာကုိ ၁၀-မိနစ္ သုိ႔မဟုတ္ ၁၅-မိနစ္ ပြားမ်ား သင့္ပါတယ္၊ ေမတၱာ စြမ္းအားဟာ တကယ့္ကုိ ၾကီးမားလွ ပါတယ္.
--------------------------------------------------------------------------------
သမထပုိင္းပြားမ်ားပုံ

သမထ ပုိင္းကုိေတာ့ ဂဏနာနည္း (ေရတြက္ တဲ့နည္း) နဲ႔ စတင္ ရွဳမွတ္ပါတယ္၊ သမာဓိရ လြယ္သလုိ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထုိင္မွတ္ ႏိုင္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္၊

၀င္ေလ ၁

၀င္ေလ ၂

၀င္ေလ ၃

၀င္ေလ ၄

၀င္ေလ ၅

၀င္ေလ ၆

၀င္ေလ ၇

၀င္ေလ ၈

ဆုိျပီး ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိျပီး ၀င္သြားတဲ့ ေလကုိ သတိကပ္ျပီး ရွဳမွတ္ပါ။ ဒီ ၀င္ေလ ၈-ခ်က္ ရရင္ လက္တစ္ေခ်ာင္း ခ်ိဳးပါ။

ေနာက္ထပ္ ၀င္ေလ ၈-ခ်က္ ရရင္ ဒုတိယ တစ္ေခ်ာင္း

ေနာက္ထပ္ ၀င္ေလ ၈-ခ်က္ ရရင္ တတိယ..

စတုထၱ ပဥၥမ ဆ႒ သတၱမ အ႒မ န၀မ ဒသမ.. လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ျပည့္သြားရင္ တစ္ပုံ ရတယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္၊

(၀င္ေလ ၈ x လက္ဆယ္ေခ်ာင္း = ၀င္ေလ ၈၀= တစ္ပုံ)

အဲဒီ တစ္ပုံရျပီဆုိရင္….


၁ ဘယ္ လက္ေကာက္၀တ္ မွာ စိတ္က မွတ္ျပီး ပုံထား လုိက္ပါ. ေနာက္ထပ္ တစ္ပုံရရင္

၂ ဘယ္ တံေတာင္ဆစ္ မွာ စိတ္က မွတ္ျပီး ပုံထားလုိက္… ေနာက္ထပ္

၃ ဘယ္ ပုခုံး

၄ ဘယ္ နားရြက္

၅ ဘယ္ ဦးထိပ္စြန္း


၆ ညာ ဦးထိပ္စြန္း


၇ ညာ နားရြက္


၈ ညာ ပုခုံး


၉ ညာ တံေတာင္


၁၀ ညာ လက္ေကာက္ ၀တ္မွာ

ပုံလုိက္ပါ. ဒါဆုိရင္ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ပတ္ ရပါျပီ… အစပုိင္းမွာ လုပ္ရတာ ခက္သလုိ ရွိပါတယ္ ေနာက္ပုိင္း အသား က်သြားရင္ လက္ေတြက သူဟာသူ ခ်ိဳးေနပါမယ္. တကယ့္ကုိ သမာဓိရ လြယ္တဲ့ နည္းပါပဲ။။ ဒီလုိ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ပတ္ ရတာကုိ တစ္၀ါ ရလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ၀ါရ-ဆုိတာ ေရတြက္ ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ သမထ ပထမပုိင္း မွာေတာ့ သတိၿမဲေအာင္ ဦးစားေပး ရွဳမွတ္ရပါမယ္၊

ကႏၷီနည္း သို႔မဟုတ္ ေျမဇင္းေတာရ နည္းမွာေတာ့ ဒီလုိ သမာဓိ ရေအာင္ အားထုတ္ခ်ိန္ ၁၀ ရက္ သို႔ ၁၅ ရက္ ေက်ာ္လာရင္ အလင္း နိမိတ္ေတြ ရရွိပါတယ္။ အဲဒီအလင္း နိမိတ္ေတြကုိ အနီး အေ၀းေတြ အတုိ အရွည္ေတြ ျပဳလုပ္ ေစစားျပီး ဘုရားေတြ ဖူးခုိင္းပါတယ္၊ လူ႔ျပည္မွာ ရွိတဲ့ ဘုရား၊ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ ျပည္မွာ ရွိတဲ့ဘုရား ေတြကုိ ဖူးခုိင္းပါတယ္။ ၾကည္ညိဳ သဒၶါ တရားေတြ အရမ္းကုိ တက္လာပါတယ္၊

ေနာက္ထပ္ တစ္ဆင့္ တက္ျပီး အလင္း နိမိတ္နဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ကုိ လွီးရ ျဖတ္ရပါတယ္။ ဘယ္ဖက္ ပါးကေန ညာဖက္ပါး ေဖာက္ေစ ဆုိျပီး အလင္း နိမိတ္ကုိ ေစလႊတ္ရင္ ေျပာတဲ့ အတုိင္း သြားပါတယ္။ ဘယ္ကေန ဘယ္ကုိ ထြက္ေစ..လုိ႔ စိတ္က ေစစားရင္ ကုိယ္ေျပာသမွ် အကုန္ ျဖစ္ေနပါတယ္ ျပီးရင္ အဲဒီ အလင္းတန္း ၾကီးကုိ ေခါင္းေပၚမွာ ဆန္ေကာ ၀ုိင္းေလာက္ ထားျပီး ေခါင္းကေန ျပတ္ေစ ဆုိျပီး တစစီ ခႏၶာကုိယ္ကုိ လွီးျဖတ္ ပါတယ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ခႏၶာကုိယ္ တခုလုံး အလင္းတန္းၾကီး အလင္းတုံးၾကီး ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ သိပ္ဆန္း က်ယ္တဲ့ ဓမၼပါ။

ေနာက္တစ္ဆင့္ ကေတာ့ ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ ညွင္းညွင္းေလ ရွဴသြင္း ရပါမယ္. ဒီလုိ ရွဴသြင္းတာ မ်ားလာရင္ ၀င္ေလဟာ ၀င္မွန္း မသိေတာ့ သလုိျဖစ္ျပီး တကယ့္ကုိ ျငိမ္းေအး မွဳကုိ ခံစားရ ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆုိရင္ ခႏၶာကုိယ္ ၾကီးက ေရွ့ယုိင္တာ ေနာက္ယုိင္ တာေတြ ခႏၶာကုိယ္ ၾကီးက ၾကမ္းျပင္နဲ႔ လြတ္ေန တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္. တတ္နိင္ သေလာက္ ယိမ္းယုိင္ျခင္း မရွိေအာင္ ထိန္းထားရ ပါမယ္။

တခ်ိဳ႔ ဆရာေတာ္ၾကီး မ်ားက ၀ိပႆနာကုိ အသားေပးျပီး ဒီလုိ အလင္းတန္း ေတြကုိ ေဖ်ာက္ပစ္ဖုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူ ၾကတာပါ။ ဒါလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမထ ေလာကီ အရာမွာ ဒီအလင္းတန္း ေတြဟာ လုိတရ ေစတလုံးပါ လက္ေတြ႔ စမ္းၾကည့္ ျပီးရင္ သိသာပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအလင္း နိမိတ္ေတြကို အသုံးခ် တာပါ။ အထူးသျဖင့္ ဘုရားဖူးျခင္း ကိစၥေတြကုိ ေဆာင္ရြက္ ၾကတာပါ၊ (အလင္း နိမိတ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ခုိင္ခန္႔တဲ့ က်မ္းဂန္ အေထာက္ အထားေတြ ရွိပါတယ္။)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
၀ိပႆနာပုိင္း ရွဳမွတ္ပုံမ်ား


မေန႔က သမထပုိင္း ရွဳမွတ္ပုံ အဆင့္ဆင့္ကုိ ေျပာျပီးသြားပါျပီ ၊ သတိရေအာင္ ျပန္ေျပာ ရရင္ သမထကုိ အပုိင္းေလးပုိင္းနဲ႔သြားခဲ့ပါတယ္၊ သတိၿမဲရာ ပထမာ ဆုိတဲ့ အတုိင္း ပထမဆုံး ႏွာသီးဖ်ားေလးမွာ မိမိရဲ့ သတိကုိ ၿမဲေနေအာင္ ၾကိဳးစား ရွဳမွတ္ရပါတယ္၊ ဒီလုိ ရွဳ႔မွတ္ရင္း ၇ ရက္ ၈ ရက္ သုိ႔မဟုတ္ ၁၀ ရက္ေလာက္ အားထုတ္ျပီးသြားလုိ႔ သတိေတြၿမဲေနျပီဆုိရင္( သတိၿမဲဆုိတာ ဆုိတာ --၀င္ေလ ၀င္တုိင္း, ထြက္ေလ ထြက္တုိင္း ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိထိျပီး ၀င္ ထြက္တာကုိ တရစပ္သိေနတာကုိ ေျပာတာပါ ) သမထ ဒုတိယအဆင့္ကုိ အားထုတ္ရပါတယ္။

ဒုမွာ တုိ ရွည္ သိိ ဆုိတဲ့အတုိင္း ကုိယ္ထုိင္ေနတဲ့ ေရွ့တည့္တည့္ ု၂ ေတာင္ ၃ ေတာင္အကြာေ၀းတဲ့ နံရံမွာ အမွတ္အသားေလး တခု ျပဳျပီး ထြက္ေလကုိ အဲဒီအမွတ္အသားေလး အေရာက္ တြန္းပုိ႔ရပါတယ္ ျပီးရင္ အဲဒီေလကုိ ၀င္ေလနဲ႔ ျပန္သိမ္းပါ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ၃ ေတာင္ကေန အေတာင္ ၅၀ အေတာင္ ၅၀ ကေန အေတာင္ ၁၀၀ စသည္ ပုိ႔လုိက္ ယူလုိက္ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တခ်က္သတိထားခဲ့ေစခ်င္တာက ေလကုိ ပုိ႔ ယူ လုပ္တဲ့အခါ ႏွာေခါင္းက ေအာက္ကုိ စိုက္ေနေတာ့ အစပုိင္းမွာ ခက္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ စိတ္အလုပ ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရာက္ေစ ဆုိရင္ ေ၇ာက္သြားပါတယ္။ ျပန္လာလုိ႔ စိတ္ကညြတ္လုိက္ရင္ ျပန္လာပါတယ္ ဒါကေတာ့ ေျမဇင္းဆရာေတာ္တုိ႔နည္းပါ၊ မူရင္း ပါဠိေတာ္မွာေတာ့……ငါရဲ့ထြက္ေလကုိ ရွည္ရွည္ ရွဴမည္ဆုိျပီး ရွည္ရွည္ႏွာသီးဖ်ားကေန လႊတ္လုိက္ရမွာပါ ။ ျပီးေတာ့ ငါ့ရဲ့ ၀င္ေလကုိ ရွည္ရွည္ ရွဴိက္သြင္းမယ္ ဆုိျပီး ရွည္ရွည္ ျပန္ရွဳိက္လုိက္ရမွာပါ၊ တုိတုိသြင္းမည္ တုိတုိ ျပန္ထုတ္မည္ေပါ့။

ေနာက္တဆင့္က - သုံးခ်က္သိမွာ တတိယာ ဆုိတဲ့အတုိင္း အလင္းနိမိတ္ကို ႏွာေခါင္းမွ ရင္ခ်ိဳင့္၊ ရင္ခ်ိင့္မွ ခ်က္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ရႈိက္သြင္းလိုက္တဲ့ အခါ ႏွာသီးဖ်ားမွာ စၿပီး ၀င္ေနသည္ကိုလည္း သိ၊ ရင္ခ်ိဳင့္ေရာက္သည္ကိုလည္း သိ၊ ခ်က္ေရာက္သြားသည္ကိုလည္း သိ၊ သံုးဌာနလံုး၌ သိေနေအာင္ အားထုတ္ရမွာပါ၊ ျပီးေတာ့ ပါးေဖာက္ နားေဖာက္ ျဖတ္စား လွီးစား ေစ ၁၀ ခ်က္စတာေတြနဲ႔ အလင္းနိမိတ္ကုိ လုိသလုိေစခုိင္းနုိင္ေအာင္ အားထုတ္ရပါတယ္

ေနာက္တဆင့္ သမထက ေလးမွာ ျငိမ္းေစဘိ ဆုိတဲ့အတုိင္း ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ ေျဖးေျဖးေလး ရွဴသြင္းရ ထုတ္ရပါတယ္၊ မိမိတုိ႔ ပုံမွန္ ၀င္ေလ ထြက္ေလက ၾကမ္းတမ္းပါတယ္။ ဒါကုိ မိမိက ငါ၏ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလတို႔ကို ၿငိမ္းေစအံ့၊ ၿငိမ္းေစအံ့”ဟု ရႈမွတ္ေနရံုပါ။ ပါရမီဥာဏ္ရင္သန္သူမ်ားကေတာ့ ေရွ႔ုုပုိင္းသမထက်င့္စဥ္ေတြမွာပဲ ၀င္ေလ ထြက္ေလ ျငိမ္းေနတာကုိ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။

ဒီလုိအားထုတ္ေနရင္း တခါတရံ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေတြ ေပ်ာက္သြားသလုိ ထင္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိသမထ အဆင့္ေလးဆင့္ကုိ အားထုတ္ျပီးသြားျပီဆုိရင္ အညစ္အေၾကးမရွိတဲ့ မွန္သားျပင္ၾကီးလို တိမ္တိုက္ၾကားက ထြက္လာတဲ့ လျပည့္၀န္းၾကီးလို ထင္မွတ္ေနရျပီး မိမိရဲ့ အလင္းနိမိတ္ဟာ အလြန္ကုိ ၾကည္လင္ေတာက္ပ ေနပါတယ္။ဒီလုိပဋိဘာဂနိမိတ္အဆင ္အခုိက္အတန္႔မွာ စိတ္ညစ္ညဴးေၾကာင္း နီ၀ရဏတရားေတြ ကင္းေနပါတယ္။ .

သမထဆုိတာ တေနရာတည္းကုိ စုိက္ရွဳတာပါ၊ ၀ိပႆနာဆုိတာ ခႏၶာကုိယ္တခုလုံးကုိ ျဖန္႔္ရွဴတာလုိ႔ ေျမဇင္းဆရာေတာ္ၾကီးက မိန္႔ေတာ္မူပါတယ။္ သမထယာနိကသမားအတြက္ စတုတၳအဆင့္က်င့္စဥ္မွာ ပဋိဘာဂအလင္းနိမိတ္ရရွိၿပီး ဥပစာဆိုက္သြားျပီဆုိရင္္ ၀ိပႆနာကို စတင္အားထုတ္ရႈမွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

၀ိပႆနာရႈမွတ္ရာတြင္ ရုပ္ကို ရႈမွတ္ရမွာလား၊ နာမ္ကို ရႈမွတ္ရမွလားလုိ႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ စာေပမွာေတာ့ သမထယာနိကလမ္းစဥ္နဲ႔ အားထုတ္သူမ်ားအတြက္ နာမ္ကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားရမယ္္လုိ႔ု ဆိုပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သမထအားထုတ္မႈ အားေကာင္း၍ သမာဓိရင့္သန္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါ္။ ၀ိိပႆနာ သက္သက္ရႈမွတ္ ပြားမ်ားသူမ်ားသူေတြကုိေတာ့ ရုပ္ကို ရႈမွတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းထားပါတယ္္။

ကႏၷီနည္းမွာ သမထယာနိက လမ္းစဥ္ျဖစ္၍ နာမ္ကိုပင္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားရမည္ဟု မွတ္ရမည့္အေနအထား ရွိပါတယ္္။ဒါေပမယ့္ ကႏၷီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေယာဂိပါရဂူက်မ္းတြင္ ရုပ္ကိုပဲ ရႈမွတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သမထယာနိကလမ္းစဥ္ ျဖစ္ေပမယ့္ သမထကို အဆံုးစြန္ အပၸနာစ်ာန္ရသည္အထိ အားမထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾက။ ဥပစာရစ်ာန္အဆင့္မွ်သာရွိ၍ ရုပ္ကိုပင္ ရႈမွတ္ႏိုင္သည္ဟု က်မ္းအကိုးအကားမ်ားျပ၍ မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။
--------------------------------------------------------------------------------

ရွဳ႔နည္း ၃ မ်ိဳး

၁-သမထအားထုတ္စဥ္က ရရွိခဲ့တဲ့ ပဋိဘာဂအလင္းနိမိတ္နဲ႔ ေျခဖ်ားကေန ငယ္ထိပ္အထိ တကုိယ္လုံး သတိမလြတ္ေစဘဲ ရွဳျခင္း

၂- ေျခဖ်ား မွ ခ်က္

ခ်က္မွ လည္မ်ိဳ လည္မ်ိဳမွ ငယ္ထိပ္ထိ သုံးပုိင္း ပုိင္း၍ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ရွဳမွတ္ျခင္း

၃- လက္ေလးသစ္ သုိ႔မဟုတ္ တံေတာင္ေလာက္စီပုိင္းျပီး ရွဳမွတ္ျခင္း ဆုိျပီး ရွဳမွတ္နည္း ၃ မ်ိဳးရွိပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္အစိတ္္အပိုင္းအလိုက္ ရႈနည္းသံုးမ်ိဳး ကဲြျပားသကဲ့သို႔ အရႈမွတ္ခံ အာရံုအလိုက္ ရႈပြားရာ အစြန္းသံုးပါးကိုလည္း သိသင့္ပါတယ္္။

၁- ျမင္ရင္ ျမင္တယ္ ၾကားရင္ ၾကားတယ္ လုိ႔မွတ္ျခင္း

၂- မိမိခႏၶာကုိယ္ရဲ့ ငယ္ထိပ္ေျခေတာက္လက္စတဲ့ေနရာေတြမွာ တဖြားဖြား ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကုိ မွတ္ျခင္း

၃- ႏွလုံးအိမ္ကုိ ရွဳမွတ္ျခင္း ဆုိျပီး အစြန္းသုံးပါးရွိပါတယ္။

ကႏၷီဆရာေတာ္ၾကီး ေျမဇင္းဆရာေတာ္ၾကီးတုိ႔ရဲ့နည္းကေတာ့ ႏွလုံးအိမ္ကုိ ရွဳမွတ္တဲ့နည္းပါ။ အစပုိင္းမွာေတာ့ ခက္သလုိရွိပါတယ္ ေနာက္ပုိင္းမွာ အလြန္လြယ္ကူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ခႏၶာကုိယ္တခုလုံးရဲ့ ဗဟုိခ်က္မဟာ ႏွလုံးအိမ္ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ၊ ႏွလုံးအိမ္ကေန ခႏၶာကုိယ္တခုလုံး ျဖန္႔ၾကည့္လုိက္ရင္ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ တဖဲြဖဲြ တသဲသဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္
--------------------------------------------------------------------------------

ဥပမာငါးမ်ိဳး

အထက္တြင္ ျပဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း မိမိ၏ ႏွလံုးအိမ္တြင္ အာရံုကပ္၍ ရုပ္နာမ္တို႔၏အျဖစ္အပ်က္ကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားေနေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား တရိပ္ရိပ္ျဖစ္၍ တရိပ္ရိပ္ပ်က္ပံုကိုလည္းေကာင္း၊ အသစ္အသစ္ျဖစ္၍ အေဟာင္းအေဟာင္းတို႔ ခ်ဳပ္ပ်က္ေနပံုကို မိမိ၏ ပကတိမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ မုခ်ထင္ထင္ သိျမင္ရေလေတာ့သည္။ ထိုသို႔ ထင္ျမင္လာေသာေယာဂီအား ေအာက္ပါဥပမာငါးမ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ၊ ေရာ၍ျဖစ္ေစ ထင္ျမင္လာတတ္ပါသည္။ ၎တို႔မွာ -

၁။ ေနအရုဏ္တက္၍ ေနထြက္ေသာအခါ ၿပိန္းျမက္ပင္တို႔၏ အဖ်ား၌ တသားတည္းခဲေနေသာ ဆီးႏွင္းေပါက္တို႔ တေျဖာက္ေျဖာက္ေၾကြက်ေနသည္ကို ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာျခင္း၊

၂။ ျမစ္၊ ေခ်ာင္း၊ အင္း၊ အိုင္တို႔၌ရွိေသာ ၀ဲေကြ႕၌ ေရမ်ားတိုးေ၀ွ႕ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေရျမွပ္၊ ေရပြက္တို႔ကို ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာျခင္း၊

၃။ ၾကည္လင္ၿငိမ္သက္ေနေသာေရျပင္တြင္ တုတ္၊ ေတာင္ေ၀ွးစသည္တို႔ျဖင့္ ေရးျခစ္၊ ရိုက္ပုတ္လိုက္ေသာအခါ အလႊာအလႊာလိုက္ တရိပ္ရိပ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေရလႈိင္းတို႔ကို ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာျခင္း၊
၄။ ပြတ္ေဆာက္ဖ်ား၌ တင္ထားေသာ မုံ႔ညွင္းေစ့၊ ေလတြင္၀ဲပါေနေသာ လူးႏွမ္းေစ့တို႔၏ တေရြ႕ေရြ႕၊ တရိပ္ရိပ္၊ တဖိတ္ဖိတ္ေၾကြက်သည္ကို ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာျခင္း၊
၅။ ညိဳျပာရီေမွာင္ေနေသာ တိမ္လိပ္တို႔အတြင္း၌ တ၀င္း၀င္း၊ တဖ်က္ဖ်က္ လက္လက္ေနေသာ လွ်ပ္စစ္ႏြယ္တို႔ကို ေတြ႕ျမင္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။

ဒီဥပမာ ငါးမ်ိဳးကုိ အားထုတ္ဖူးတဲ့ ေယာဂီမ်ား ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္နုိင္ပါတယ္။ ထူးဆန္းသည့္ ဓမၼ သံသရာကလြတ္ေျမာက္နုိင္သည့္ ဓမၼမ်ားကုိ စာသိမွ သည္ က်င့္သိ က်င့္သိမွ သည္ ထုိးထြင္းသိ အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔လုိ႔ အျဖဴေရာင္ ေမတၱာမ်ားနဲ႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

က်မ္းကုိး။ ေယာဂီပါရဂူက်မ္း
အရွင္တိကၡဉာဏာလကၤာရ (ေယာ)

No comments:

Post a Comment